کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چگونگی پرداخت کسورات اضافه کار بازنشستگان اعلام شد


کد خبر : ۳۱۹۱۲سه شنبه، ۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳:۱۰۲۴۰۴ بازدید

دولت در مصوبه ای جدید سازمان تامین اجتماعی را موظف کرد کسورات از اضافه کار قبل از 17 تیرماه 93 حقوق بازنشستگی کارکنان دستگاه‌های ...

دولت در مصوبه ای جدید سازمان تامین اجتماعی را موظف کرد کسورات از اضافه کار قبل از 17 تیرماه 93 حقوق بازنشستگی کارکنان دستگاه‌های اجرایی را محاسبه و پرداخت کند.

هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۵.۱۰.۱ به پیشنهاد مشترک سازمان اداری و استخدامی کشوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصلی ۱۳۸ قانون اساسی آیین نامه اجرایی قسمت دوم ماده ۵۹ قانون برنامه پنجم توسعه را تصویب کرد.

در بخش دوم ماده ۵۹ قانون برنامه پنجم توسعه آمده است: «کسانی که تا قبل از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری (۱۳۸۸.۱.۱) از فوق‌العاده اضافه‌کار آنان کسور بازنشستگی کسر شده است، متناسب با مبلغ کسرشده، در پاداش پایان‌خدمت و حقوق بازنشستگی آنان محاسبه می‌گردد. در دستگاههایی که در آنها طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگری در اجرای ماده (۱۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری اجراء شده‌است، کارکنان مشمول قانون کار فقط از مزایای قانون کار استفاده می‌کنند.»

طبق آیین نامه اجرایی قسمت دوم ماده ۵۹ قانون برنامه پنجم توسعه، حقوق بازنشستگان کارکنان اجرایی مشمول قانون تامین اجتماعی که قبل از ۱۷ تیر ۹۳ از «اضافه کار» آنان کسور بازنشستگی کسر و به حساب صندوق تامین اجتماعی واریز شده است، را محاسبه و پرداخت کند.

بر اساس این آیین نامه، سازمان تامین اجتماعی موظف است در مورد هر یک از کارکنان یادشده با همکاری دستگاه اجرایی ذی‌ربط و با استفاده از مستندات مربوط، نسبت به مجموع اضافه کار ماهانه پرداختی که از آن حق بیمه کسر شده است به مجموع اقلام حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه در طول دو سال آخر خدمت (بدون احتساب مبالغ اضافه کار) حداکثر منتهی به ۱۳۹۳.۴.۱۷ را محاسبه کند.

همچنین پاداش پایان خدمت کارکنان یاد شده نیز به شرح زیر محاسبه می‌شود:

مبلغ محاسبه شده موضوع جزء(پ) ماده (۱) این آیین نامه به مبلغ آخرین حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه (بدون محاسبه اضافه کار) اضافه شده و مجموع این دو مبلغ در سنوات خدمت کارمند (حداکثر ۳۰ سال) ضرب می شود.

جزئیات محاسبه مستمری نهایی در تصویب نامه زیر قابل مشاهده است:

hd213x58fs81s0bu0607.jpg

4kpnjl18mki9wr3knt3v.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها