کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جلوگیری از دانلود خودکار فایل در تلگرام، واتس‌اپ و وایبر


کد خبر : ۳۱۹۰۳سه شنبه، ۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹:۴۸۶۸۳ بازدید

در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان معمولا گزینه دانلود خودکار عکس، ویدیو و صدا فعال است که ممکن است برایتان مشکلاتی مثل بالا رفتن مصرف ...

در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان معمولا گزینه دانلود خودکار عکس، ویدیو و صدا فعال است که ممکن است برایتان مشکلاتی مثل بالا رفتن مصرف اینترنت ایجاد کند. در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم چگونه این گزینه را در اپلیکیشن‌های تلگرام، واتس‌اپ و وایبر غیرفعال کنید.

امروزه استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، مثل تلگرام، میان کاربران بسیار رایج شده است و استفاده از آنها به حدی رسیده که دیگر کمتر کسی سراغ SMS می‌رود. علاوه بر ارزان بودن ارسال پیام با این اپلیکیشن‌ها، قابلیت ارسال فایل‌های صوتی، ویدئویی، عکس و... یکی از مزایایی است که سبب می‌شود دارندگان گوشی‌های هوشمند بیشتر و بیشتر به این سرویس‌ها وابسته شوند.

از آنجا که ارسال پیام از طریق این برنامه‌ها به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود، مدیریت مصرف ترافیک، مخصوصا هنگام استفاده از اینترنت 3G/4G، یکی از کارهایی است که برای جلوگیری از بالا رفتن هزینه قبض موبایل باید انجام داد. معمولا در اکثر برنامه‌های پیام‌رسان گزینه دانلود خودکار فایل‌های صوتی، تصویری و عکس به‌صورت پیش‌فرض فعال است. با فعال بودن این گزینه هر فایل تصویری یا صوتی که در گروه‌ها یا به‌طور خصوصی برایتان ارسال شود، بدون اطلاع، روی گوشی‌تان ذخیره می‌شود که علاوه بر بالا رفتن مصرف اینترنت و پر شدن فضای گوشی ممکن است برای شما خطراتی به همراه داشته باشد. در این مطلب به شما می‌گوییم که چگونه گزینه دانلود خودکار فایل‌ها را در اپلیکیشن‌های اندرویدی واتس‌اپ، تلگرام و وایبر غیرفعال کنید. انجام دادن این کار در سیستم‌ عامل‌های iOS و ویندوز فون نیز تقریبا به همین شکل صورت می‌گیرد.

غیرفعال کردن دانلود خودکار در تلگرام

غیرفعال کردن دانلود خودکار در تلگرام

به بخش Settings تلگرام بروید.
 صفحه را اسکرول کنید تا به Automatic media download برسید.
 در این مرحله تیک تمام گزینه‌ها را برای حالت اتصال به وای‌فای، اینترنت موبایل و رومینگ بردارید.

غیرفعال کردن دانلود خودکار در وایبر

8xgn96dbxndg248ihm4k.jpg

به بخش Settings وایبر بروید.
وارد قسمت Media شوید.
 تیک دو گزینه اول را بردارید.

غیرفعال کردن دانلود خودکار در واتس‌اپ

غیرفعال کردن دانلود خودکار در واتس‌اپ

به بخش Settings واتس‌اپ بروید.
وارد بخش Chats and calls شوید.
به بخش Media auto-download برود.
در این مرحله تیک تمام گزینه‌ها را، برای وقتی که به وای‌فای یا اینترنت موبایل وصلید یا در حالت رومینگ قرار دارید، بردارید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها