کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرایط توقف اجرای اعدام بابک زنجانی


کد خبر : ۳۱۷۶۴شنبه، ۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸:۴۷۲۸۶۳ بازدید

وکیل بابک زنجانی از ابلاغ نشدن تایید حکم اعدام بابک زنجانی از سوی دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: به محض ابلاغ، به حکم اعتراض کرده ...

وکیل بابک زنجانی از ابلاغ نشدن تایید حکم اعدام بابک زنجانی از سوی دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: به محض ابلاغ، به حکم اعتراض کرده تا جلوی اجرای اعدام گرفته شود.

رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه هنوز حکم صادره از سوی دیوان عالی ابلاغ نشده است، گفت: از طریق رسانه‌ها مطلع شدم که حکم موکلم در مسیر اجرا قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان اعتراض به رای دیوان جود دارد؟گفت: بر اساس ماده ۴۷۴ (ماده ۱۸ سابق)، ماده ۴۷۷ و ماده ۴۷۸ می‌توان درخواست اعاده دادرسی داد،‌ البته در ماده ۴۷۷ عنوان شده که زمانی می‌شود اعاده دادرسی داد که رأی صادره به تشخیص رئیس قوه قضائیه خلاف بین شرع باشد. 

وی در خصوص ماده ۴۷۸ توضیح داد: در تبصره این ماده آمده به محض اینکه در مجازات‌های سالب حیات درخواست اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور داده شود مجازات متوقف می‌شود در واقع اگر در مجازات‌های دیگر کسی درخواست اعاده دادرسی بدهد، دیوان باید آن را بررسی کند و اگر قبول کرد اجرای حکم متوقف می‌شود


شرایط توقف اجرای حکم اعدام

وکیل متهم نفتی اظهار داشت: در مورد اعدام به صرف اینکه درخواست اعاده دادرسی بدهیم اجرای حکم متوقف می‌شود. هر چند رأی از سوی دیوان عالی کشور صادر شده و قطعی است،‌اما قانون ظرفیت اعتراض را ایجاد کرده و ما همچنان منتظریم که رأی به ما ابلاغ شود تا درخواست اعاده دادرسی دهیم.

کوهپایه‌زاده با اشاره به اینکه اگر روند قانونی طی نشود و حکم به من و موکلم ابلاغ نشود ما نمی‌توانیم درخواست اعاده دادرسی بدهیم،افزود:من رأی دیوان را نخوانده‌ام اما شنیده‌ام که چند صد صفحه رأی است.

وی تأکید کرد: یک نکته وجود دارد و آن این است که اتهام اولیه بابک زنجانی تشکیل شبکه سازمان‌یافته، اخلال در نظام اقتصادی و افساد فی‌الارض بود و زمانی که من در دادگاه از نماینده دادستان پرسیدم کدام شبکه،‌ایشان گفتند که حتی اگر سه نفر هم باشند می‌توانند تشکیل شبکه دهند. حالا که دیوان برای دو متهم دیگر پرونده حکم را نقض کرده دیگر شبکه‌ای وجود ندارد پس رسماً تشکیل شبکه سازمان‌یافته مخدوش شده و جا برای اعتراض به رأی وجود دارد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها