کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ترامپ مانع ورود هواپیماهای بوئینگ و ایرباس به ایران می‌شود؟


کد خبر : ۳۱۶۹۰چهارشنبه، ۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۴۷۳۹۹۶ بازدید

با نزدیک شدن به زمان تحویل زمام امور آمریکا به دونالد ترامپ، این بار یک مقام ارشد آمریکایی از عدم اجرای توافق خرید هواپیما بین بوئینگ و ...
ترامپ مانع ورود هواپیماهای بوئینگ و ایرباس به ایران می‌شود؟ترامپ مانع ورود هواپیماهای بوئینگ و ایرباس به ایران می‌شود؟

با نزدیک شدن به زمان تحویل زمام امور آمریکا به دونالد ترامپ، این بار یک مقام ارشد آمریکایی از عدم اجرای توافق خرید هواپیما بین بوئینگ و ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیوزنو، مقامات ایرانی در حال تهدید کردن و اقدام متقابل علیه آمریکا در صورت لغو قرار داد بحث برانگیز بوئینگ و ایران ایر هستند.  

این موضوع از زمانی قوت گرفته کرده که فروش هواپیما به ایران از سوی کنگره آمریکا با مخالفت روبرو شده و گمانه زنی ها برای غیرقابل اجرا بودن این قرار داد با روی کار آمدن دولت ترامپ افزایش یافته است.

همچنین بوئینگ و ایران ایر به سرعت به دنبال مستحکم کردن این قرار داد ۱۶.۶ میلیارد دلاری، قبل از افتادن زمام امور به دست دونالد ترامپ هستند.  

 شرکت هواپیمایی ایران ایر پیش از این در سال ۲۰۱۱ میلادی توسط دولت اوباما تحریم شده بود.  

البته در چند روز اخیر مقامات ایرانی لغو احتمالی قرار داد بوئینگ توسط دولت ترامپ را مورد انتقاد قرار داده اند و معاون وزیر راه ایران در این باره اعلام کرده که در صورت لغو این قرار داد، تمام پیش پرداخت ها به همراه سود آنها باید استرداد شود؛ ضمن اینکه اعمال تحریم های جدید در راستای فروش هواپیمای های جت به ایران به معنی نقض برجام خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مقامات کنگره آمریکا بر این باور هستند که به دلیل نقش کلیدی ایران در تحولات اخیر سوریه، احتمالا این قرار داد با مخالفت ترامپ روبرو خواهد شد.

به گفته یک مقام ارشد کنگره آمریکا، اکنون دولتمردان ترامپ در حال بررسی سوابق پروازها هستند و اعلام خواهند کرد که شرکت های آمریکایی اجازه فروش هواپیما به ایرلاین هایی که به اشاعه تروریسم می پردازند، نخواهند داشت.

این مقام ارشد آمریکایی گفت: راه های زیادی برای برچیدن این قرار داد نسبت به راه های اجرای آن وجود دارد و در صورت نشستن هواپیمای بوئینگ در ایران متعجب خواهم شد.

همچنین قانوگذاران آمریکایی اعلام کرده اند، علیرغم توافق هسته ای که اجازه فروش هواپیما به ایران را می دهد، اما تاکنون ضمانت هایی از سوی دولت اوباما مبنی بر متوقف شدن فعالیت های غیرقانونی ایران ایر دریافت نکرده اند.  

در همین حال، کارشناسان ایرانی معتقدند که احتمالا دولت ترامپ در بازبینی فعالیت های شرکت هواپیمایی ایران ایر، یک سری امور قابل تحریم را پیدا می کند و مانع از فروش هواپیما به ایران می شود.

بر همین اساس، «مارک دابویتز»، مدیر اجرایی بیناد دفاعی دموکراسی گفت: " دولت ترامپ تقریبا گزینه های نامحدودی برای ایجاد مانع به منظور عملیاتی نشدن قرارداد بوئینگ و ایرباس با ایران دارد. "



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها