کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پلیس آلمان: حمله به بازارچه نوئل در برلین، یک حمله عمدی و احتمالا تروریستی بوده است + فیلم


کد خبر : ۳۱۶۴۵سه شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۱۱۴۶۴ بازدید

پلیس آلمان اعلام کرد با توجه به شواهد، حمله دوشنبه شب یک کامیون به جمعیت حاضر در بازارچه نوئل شهر برلین، یک حمله عمدی و احتمالا تروریستی بوده است.

پلیس آلمان اعلام کرد با توجه به شواهد، حمله دوشنبه شب یک کامیون به جمعیت حاضر در بازارچه نوئل شهر برلین، یک حمله عمدی و احتمالا تروریستی بوده است.

در جریان این حادثه که در ساعت ۲۰ به وقت محلی روی داد، دستکم ۱۲ نفر کشته شدند. این حادثه ۴۸ زخمی نیز برجای گذاشت که برخی از مجروحان در شرایط بحرانی به سر می برند. تحقیق درباره این پرونده به دادستان فدرال آلمان سپرده شده است. بنا بر اعلام رسانه ها، عامل این حمله یک تبعه ۲۳ ساله پاکستانی است که در فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی به عنوان پناهجو وارد آلمان شده است.

در پی این حادثه، نیروهای ویژه پلیس آلمان بامداد سه شنبه به فرودگاه متروکه تمپلهوف (Tempelhof) در جنوب برلین یورش بردند. این فرودگاه که در دوران حکومت نازی ها ساخته شده، هم اکنون یکی از مراکز استقرار پناهندگان است.

پلیس همچنین دوشنبه شب پس از توقف این کامیون که شماره پلاک آن در کشور لهستان به ثبت رسیده و با جستجو در آن، جسد یک تبعه لهستانی را کشف کرد.

احتمال داده می شود که این کامیون برای انجام حملۀ دوشنبه شب سرقت شده باشد. از سرنوشت راننده واقعی کامیون اطلاعی در دست نیست و بنا بر اعلام شرکت حمل و نقل لهستانی مالک کامیون، تماس راننده ۳۷ ساله آن با شرکت، از اوایل بعد از ظهر دوشنبه و پس از توقف کامیون در برلین برای استراحت قطع شده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها