کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آخرین جزییات از آزادراه تهران -شمال


کد خبر : ۳۱۶۰۴دوشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷:۴۸۴۲۰۲ بازدید

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت با بیان این‌که آنچه در طول ماه‌های گذشته در آزادراه تهران – شمال اتفاق افتاده در قیاس با 20 سال گذشته ...

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت با بیان این‌که آنچه در طول ماه‌های گذشته در آزادراه تهران – شمال اتفاق افتاده در قیاس با 20 سال گذشته بی‌سابقه است اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قطعه نخست این آزادراه تا بهار سال آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

سید حسین میرشفیع در نشست خبری با بیان این مطلب، اظهار کرد: آزاد راه تهران – شمال با وجود آنکه در کریدورهای ترانزیتی کشور نقش مهمی ندارد، اما به دلیل قرارگرفتن در مسیر توریستی مهم برای مردم اهمیت زیادی دارد و از این‌رو دولت با همکاری بنیاد مستضعفان سرعت کار در این پروژه را به شکل قابل توجهی افزایش داده است.

وی درباره‌ی آخرین وضعیت قطعه نخست این آزادراه گفت: این قطعه که از سوی چند پیمانکار داخلی با سرعت بسیار بالایی در حال پیگیری است، در طول یکسال گذشته معادل ۲۰ سال قبل پیشرفت فیزیکی داشته انتظار داریم با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته این قطعه تا سال آینده به بهره‌برداری کامل برسد.

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت اضافه کرد: در قطعه دوم نیز مناقصه با موفقیت انجام شد تا کار بر روی آن با جدیت پیگیری شود. تونل البرز به عنوان طولانی‌ترین تونل کشور در یک لاین به مرحله بهره‌برداری کامل رسیده و کار برای انتخاب پیمانکار لاین دوم نیز نهایی شده است.

به گفته میرشفیع، در قطعه سوم با توجه به پیشنهادهایی که سرمایه‌گذاران خارجی داشته‌اند به دنبال این هستیم که با سیستم EOT کار اجرایی بر روی این قطعه به زودی و پس از انجام مطالعات نهایی آغاز شود.

وی درباره‌ی وضعیت دیگر آزادراه‌های ایران نیز، اظهار کرد: خوشبختانه با وجود شرایط بحث مالی که برقرار بوده اقدامات بسیار مناسبی برای ساخت آزادراه‌های جدید صورت گرفته است. پروژه حرم تا حرم، پروژه کنارگذر جنوبی تهران، پروژه آزادراه ارومیه – تبریز، آزادراه اصفهان – شیراز جزیی از این برنامه‌ها هستند که هر یک از آنها با تخصیص منابع لازم در حال پیگیری بوده و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌ها به بهره‌برداری برسد.

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت با بیان این‌که پیشنهادهای بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در آزاد راه‌های ایران داشته‌ایم، بیان کرد: طبق برآوردهای ما در آینده نزدیک رقمی نزدیک به سه میلیارد یورو در این پروژه‌ها از سوی سرمایه‌گذاران خارجی وارد خواهد شد.

میرشفیع با بیان این‌که گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین – رشت نیز به زودی مرتفع می‌شود، توضیح داد: حدود ۳.۵ کیلومتر از این آزادراه که مربوط به یک گره ترافیکی بود به مراحل پایانی کار رسیده و امیدواریم به زودی به بهره‌برداری برسد. برای حدود هشت کیلومتر باقی‌مانده نیز مذاکرات با بانک تجارت به عنوان شریک ابتدایی این پروژه ادامه دارد تا در این حوزه نیز اقدامات جدی آغاز شود.

وی با اشاره به تعریض جاده‌های شمالی کشور، عنوان کرد: در مسیر هراز که طرح ساخت بزرگراه پیگیری می‌شود به منظور کوتاه‌کردن مسیر و همچنین کنار زدن گردنه‌های برفگیر حدفاصل پردیس تا کلور به شکل آزادراه ساخته خواهد شد. آزادراه قائمشهر به ساری نیز به عنوان یکی از پروژه‌هایی که مورد کم‌توجهی قرار گرفته بود، با حذف سرمایه‌گذار خارجی از میان پیشنهادهای ارائه شده کار خود را از سر خواهد گرفت.


عملیاتی شدن وعده دولت در راه‌های روستایی

مشاور وزیر راه‌ و شهرسازی در راه‌های روستایی درباره‌ی آخرین وضعیت این راه‌ها نیز گفت: در ابتدای دولت ما این وعده را داده بودیم که ۹۵ درصد از روستاها تا پایان چهار ساله از جاده آسفالت بهره‌مند خواهند شد. با وجود مسائل و محدودیت‌های مالی می‌توان امیدوار بود که این وعده تا پایان دولت اجرایی شود.

به گفته میرشفیع در زمینه‌ی راه‌های روستایی شش استان از میانگین کشوری فاصله داشته‌اند که با دو برابر شدن کار در آنها در قیاس با دیگر استان‌ها این عقب‌ماندگی جبران شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها