کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حذف سفارش هواپیمای مدل‌ A380 از سوی ایران


کد خبر : ۳۱۵۹۸دوشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰:۴۷۴۸۳۹ بازدید

در حالی که مدیرعامل ایران ایر روز گذشته از حذف سفارش‌هواپیماهای ایرباس پهن‌پیکر خبر داد، بلومبرگ اعلام کرد: گروه ایرباس که هم‌اکنون ...
حذف سفارش هواپیمای مدل‌ A380 از سوی ایرانحذف سفارش هواپیمای مدل‌ A380 از سوی ایران

در حالی که مدیرعامل ایران ایر روز گذشته از حذف سفارش‌هواپیماهای ایرباس پهن‌پیکر خبر داد، بلومبرگ اعلام کرد: گروه ایرباس که هم‌اکنون در فروش هواپیماها A380 (پهن پیکر) با مشکل مواجه است، از حذف این سفارشات از سوی ایران خسارت دید.

بلومبرگ طی گزارشی در مورد حذف سفارش هواپیماهای A380 از قرارداد ایران و ایرباس نوشت گروه ایرباس که هم‌اکنون در فروش هواپیماها A380 خود با مشکل مواجه است، از حذف این سفارشات از سوی ایران خسارت دید.

فرهاد پرورش، مدیرعامل ایران‌ایر دیروز در کنفرانس خبری در تهران اعلام کرد که تعداد سفارش‌های خود به ایرباس را به 100 هواپیما کاهش داده است ودیگر سفارش جامبوجت A380 در آن وجود ندارد.

ارزش این قرارداد از 27 میلیارد دلار اولیه که شامل 12 هواپیمای A380 بود، کاهش خواهد یافت.

فرهاد پرورش، مدیرعامل ایران‌ایر گفت: «با توجه به اینکه اکنون 100 هواپیما در قرار داد وجود دارد، من فکر نمی‌کنم که ارزش کل قرارداد به بیش از 10 میلیارد دلار برسد. هواپیماهایA330 قبلا در قرارداد بود و اکنون نیز هست اما هواپیماها A380 دیگر در قرارداد نیست.

خبرگزاری رویترز در ماه ژوئن گزارش کرده بود که تردیدهایی برای خرید 12 هواپیمای  A380 از ایرباس ایجاد شده است. در ماه سپتامبر یک مقام ایرانی به این خبرگزاری انگلیسی گفته بود که ایران تعداد هواپیماهای برنامه‌ریزی شده برای خرید از ایرباس را به علت تاخیر در دریافت مجوزهای آمریکا، بیش از 6 فروند کاهش داده است.

ایرباس قبلا تولید این نوع هواپیما را به نصف به علت کاهش تقاضا کاهش داده بود و در نظر داشت تا سال 2018 تولید آن را به یک هواپیما در ماه کاهش دهد. شرکت هواپیمایی امارات، تنها شرکتی است که این نوع هواپیما نقش اصلی در ناوگان آن دارد. ایران که پس از لغو تحریم‌ها در حال بازسازی ناوگان فرسوده هوایی خود است، یکی از معدود بازارهای دست‌نخورده‌ایی است که شرکت‌های ایرباس و بوئینگ در حال رقابت برای دریافت سفارش از آن هستند.

اصغر فخریه کاشان، معاون وزیر راه در امور هوانوردی گفته است، ایران آماده است تا  نخستین قسط یک میلیارد دلاری هواپیماهای خریداری شده از ایرباس و بوئینگ را تامین کند. نیمی از آن از از سوی منابع خارجی و عمدتا از طریق یک شرکت لیزینگ تامین خواهد شد. نیم دیگر از منابع مختلف از جمله 330 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی و 120 میلیون دلار از انتشار صکوک در بازار داخلی تامین خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها