کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس به رکورد یک ماه قبل خود بازگشت


کد خبر : ۳۱۵۳چهارشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶:۱۳۲۰۴۷ بازدید

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز با کاهش 558 واحدی به کانال 82 هزار واحد بازگشت؛ این رقم یک ماه پیش فتح شده بود.

 با تأثیر منفی چند نماد معاملاتی از جمله مخابرات، معدنی و صنعتی چادرملو، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین، ایران خودرو، بانک پاسارگاد، هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان و بانک تجارت به کانال 82 هزار واحد بازگشت.

گفتنی است، قله 82 هزار واحدی در 6 آذر ماه فتح شده بود که امروز با این کاهش بورس تهران به رکورد یک ماه پیش خود بازگشته است.

در جریان معاملات امروز سرمایه‌گذاری دارویی تأمین پس از عرضه اولیه در بازار دوم بورس بیشترین افزایش قیمت و در ادامه کاشی و سرامیک حافظ، گروه صنعتی سدید، چرخشگر، بیسکویت گرجی، صنعتی آما و صنایع سیمان دشتستان بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص دادند اما در مقابل سرمایه‌گذاری ساختمانی ایران، الکترونیکی خودروی شرق، کمک فنر ایندامین، فولاد امیرکبیر کاشان، بیمه دانا، پارس خودرو و سایپا شیشه حدود 4 درصد کاهش قیمت دارد.

به دنبال کاهش قیمت سهام در بسیاری از شرکت‌های بورسی فرابورس نیز کاهش شاخص را تجربه کرده و به 806 واحد رسید در این بازار پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی جم، پالایش نفت تهران، ذوب آهن اصفهان، نفت ایرانول، پتروشیمی مارون، پتروشیمی خراسان، بانک دی، بانک گردشگری، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و شرکت نفت پاسارگاد بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در این بازار برترین تقاضا همچنان به امتیاز تسهیلات مسکن، خرید مسکن اختصاص داشته و امروز هم افزایش 5 درصدی قیمت را تجربه می‌کند؛ در این بازار امتیاز هر اوراق تسهیلات خرید مسکن از 71 هزار تومان نیز فراتر رفت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها