کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارزش یورو به نازلترین سطح خود در 13 سال گذشته رسید


کد خبر : ۳۱۵۲۶جمعه، ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸:۴۷۱۹۰۱ بازدید

نرخ برابری یورو در قیاس با دلار آمریکا بار دیگر کاهش یافته است. روز پنجشنبه 15 دسامبر ارزش هر یورو به یک دلار و چهار سنت رسید. افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا عامل کاهش ...

تارنمای رادیوصدای آلمان (دویچه وله )نوشت:نرخ برابری یورو در قیاس با دلار آمریکا بار دیگر کاهش یافته است. روز پنجشنبه 15 دسامبر ارزش هر یورو به یک دلار و چهار سنت رسید. افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا عامل کاهش ارزش یورو اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، در ادامه گزارش روز جمعه این سایت خبری آمده است: بانک مرکزی آمریکا برای دومین بار پس از بحران مالی این کشور اقدام به افزایش نرخ بهره بانکی کرد. تصمیمی که بی‌تردید دامنه تاثیر آن کل اقتصاد جهان و به‌ویژه اقتصاد اروپا را در بر می‌گیرد.

ساعاتی پس از آنکه ژانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا خبر افزایش نرخ بهره بانکی در آن کشور را اعلام کرد، از ارزش یورو کاسته شد.

کارشناسان امور مالی و بانکی حتی پیش بینی کرده‌اند که در صورت تداوم این روند، احتمال اینکه نرخ برابری یورو حتی به کمتر از دلار برسد، منتفی نیست.

کاهش ارزش یورو در برابر دلار آمریکا به معنی آن است که واردات کشورهای اروپایی از کشورهای غیرعضو اتحاد پولی و مالی یورو، گران‌تر خواهد شد. از جانب دیگر، کاهش نرخ برابری یورو در قیاس با دلار آمریکا باعث آن می‌شود که کالاهای صادراتی کشورهای حوزه یورو برای سایر کشورها ارزان‌تر گشته و از این رو می‌تواند منجر به رونق بیشتر صادرات کشورهای اروپایی شود.

** تاثیر پیروزی ترامپ بر بازارهای مالی

به نوشته این سایت خبری، روند نزولی نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریکا هفته‌هاست که ادامه دارد. پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا تاثیری مهم در نرخ برابری دلار و یورو نهاد. تاثیر پیروزی ترامپ بر بازارهای مالی آمریکا در مجموع مثبت بوده است. 

این تارنما درادامه می نویسد: بازارهای مالی آمریکا امیدوارند که از سیاست‌های اقتصادی ترامپ در عمل سود ببرند.

ترامپ در کارزار انتخاباتی و همچنین ظرف هفته‌های گذشته بارها اعلام کرده است که خواستار کاهش جدی مالیات‌ها در آمریکا است. از سوی دیگر او خواهان ایجاد تغییراتی در سامانه مالی کشور است به گونه‌ای که کار موسسات مالی تسهیل شود و همچنین گفته است که تصمیم به سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار در زیرساخت‌های اقتصادی کشور دارد.
این منبع اینترنتی خاطرنشان کرد: تحلیلگران بازارهای مالی بر این باورند که کاهش ارزش یورو در قیاس با دلار ادامه خواهد یافت. کاهش بیشتر ارزش یورو ناشی از سیاست جدید پولی و مالی بانک مرکزی آمریکا است.

ژانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده است که نرخ بهره بانکی در این کشور باز هم افزایش خواهد یافت. این در حالی است که بانک مرکزی اروپا هنوز اقدام به افزایش نرخ بهره بانکی در حوزه یورو نکرده است. 

از این رو کاهش بیشتر ارزش یورو تا حد رسیدن به برابری با ارزش دلار کاملا ممکن است. پدیده‌ای که از سال 2002 تا کنون سابقه نداشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها