کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش ۸ هزار میلیارد تومانی درآمد فروش نفت در بودجه ۹۵


کد خبر : ۳۱۴۷۹چهارشنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶:۵۱۴۸۲ بازدید

بر اساس جداول مالی و بودجه بانک مرکزی، درامدهای نفتی کشور در ۷ ماهه نخست سال جاری درحالی ۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام شده است که این رقم ...

بر اساس جداول مالی و بودجه بانک مرکزی، درامدهای نفتی کشور در ۷ ماهه نخست سال جاری درحالی ۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ کاهش داشته است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی از عملکرد بودجه در 7 ماهه نخست سال جاری، درآمد حاصل از واگذاری داراییهای سرمایه‌ای، 30 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. این رقم در 7 ماهه نخست سال94،  38 هزار میلیارد تومان بوده است. گفتنی است این رقم در سال 93 ،  41 هزار میلیارد تومان اعلام شده بود. کاهش 8 تا 10 هزار میلیارد تومانی درآمد نفتی در 7 ماهه نخست سال جاری نسبت به سالهای 94 و 93 باعث شده است این درامدها کاهش 22 درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش  منابع حاصل از نفت خام، در این مدت 21 هزار میلیارد تومان بوده است. این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد کاهش یافته است.

همچنین  درآمدهای حاصل از  فروش فراورده‌های نفتی و میعانات گازی در 7 ماهه نخست سال، 6 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد رشد داشته است.

همچنین رقم تملک داراییهای سرمایه‌ای(پرداختهای عمرانی) رقم 12 هزار و 500میلیارد تومان اعلام شده است. این درحالی است که به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه تا آبان ماه 27 هزار 500میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به صورت اسناد اوراق منتشر شده است. 

به گزارش تسنیم، در بودجه سال 95، 57 هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی در نظر گرفته شده بود. بر اساس مصوب 7 ماهه بودجه 95، می بایست 34 هزار میلیارد تومان به تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اختصاص پیدا می کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها