کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روایت دادستان شیراز از گنج فاروق و بازداشت مدعیان


کد خبر : ۳۱۴۶۷سه شنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸:۳۲۲۵۷۶ بازدید

دادستان عمومی و انقلاب شیراز با تکذیب شایعات مطرح شده درباره وجود گنج در روستای فاروق گفت:تاکنون هیچ کدام از ادعاهای مطرح شده ...

     brm8of4qnpiqsmyf025i.jpg

دادستان عمومی و انقلاب شیراز با تکذیب شایعات مطرح شده درباره وجود گنج در روستای فاروق گفت:تاکنون هیچ کدام از ادعاهای مطرح شده از سوی دو فردی که هم اکنون در بازداشت هستند و آن چه در فضای مجازی منتشر شده، محرز نشده است.

به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور؛ علی صالحی گفت: در حضور دو نفری که مدعی وجود گنج در اطراف روستای فاروق بودند محل هایی که مورد ادعای آن ها بود حفاری شد و هیچ چیزی کشف نشد. این حفاری ها با حضور برخی از اعضای شورای تأمین انجام شد، اما چیزی کشف نشد و افراد دستگیر شده در تناقض گویی های آشکار طی دو مرحله دو محل مختلف و با فاصله از هم را محل وجود گنج اعلام کردند که البته کاملا بی اساس بود.

وی افزود: اگر چنین ادعایی صحت داشت به هرحال باید ابتدا خود افرادی که مدعی چنین موضوعی شده اند و یکی از آنها هم وضع مالی چندان خوبی ندارد،از منفعت آن بهره مند می شدند که چنین اتفاقی نیفتاده است.

دادستان شیراز گفت: روستای فاروق دارای باغات انار خوبی است و سال گذشته هم جشنواره انار آن به منظور معرفی این محصول برگزار شده اما هنوز بسیاری از مردم از این ظرفیت روستای فاروق مطلع نیستند، یکی از احتمالات مد نظر در خصوص ریشه یابی بروز شایعه وجود گنج در این منطقه هم، تلاش برای معروف کردن فاروق و در نتیجه معرفی محصول کشاورزی آن یعنی انار به عموم مردمایران است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز در ادامه از کلاهبرداری میلیاردی و حیف و میل سپرده های مردمی در دو شعبه پست بانک مرودشت خبرداد و گفت: متهم اصلی یکی از این دو پرونده هم اکنون متواری است.

صالحی گفت: متصدی پست بانک روستای کناره از توابع مرودشت پس از واریز حدود دو ونیم میلیارد تومان از پول های مردم به حساب شخصی هم اکنون متواری است و تلاش برای شناسایی و دستگیری وی ادامه دارد.

وی افزود: این فرد فرم های حساب های سپرده مردم را به صورت دست نویس پر می‌کرده و سپس پول های دریافتی را به حساب شخصی خود می ریخته و در مقابل به صورت ماهانه مبلغی به عنوان سود به شماره حساب افراد واریز می کرده است،تا اینکهیکی از افراد با مراجعه به شعبه مرکزی متوجه می شود که ۴۰۰ میلیون تومان پول واریزی اش در حساب نیست و به این ترتیب پرونده به جریان می افتد.

دادستان شیراز با اشاره به بازداشت چند نفر از نزدیکان این فرد به منظور انجام تحقیقات لازم، گفت: این فرد به استناد ماده ۱۳ قانون نظامسلامت اداری تحت تعقیب و تحقیقات درباره احتمال همدستی و مشارکت برخی دیگر ازافراد در این پرونده در حال انجام است.

صالحی فساد بانکی دوم را مربوط به شعبه پست بانک بخش بیضا اعلام کرد و گفت: برآوردهای اولیه حاکی از حیف و میل یک میلیاردی در این پرونده و تحقیقات تکمیلی مستند به گزارش های کارشناسی بانکی، حاکی از حیف و میل حدود دو ونیم میلیارد تومانی است.

وی گفت: بخشی از این پول بازپس گرفته شده و به صاحبان حساب ها تحویل شده است. در این پرونده متصدی شعبه به همراه دو نفر دیگر بازداشت شده و تحقیقات ادامه دارد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها