کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دادستان سمنان: یک عامل دیگر حادثه قطار سمنان بازداشت شد


کد خبر : ۳۱۴۱۹دوشنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰:۱۷۴۴۵ بازدید

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت : یک نفر از عوامل و مقصران مرکز کنترل راه آهن شمال شرق1 مرتبط با حادثه 2 قطار مسافربری ...

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت : یک نفر از عوامل و مقصران مرکز کنترل راه آهن شمال شرق1 مرتبط با حادثه 2 قطار مسافربری ایستگاه هفتخوان سمنان امروز بازداشت شد.

حیدر آسیابی عصر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این فرد در ادامه رسیدگی به پرونده حادثه قطار مسافربری دستگیر شد که تعداد آنان با چهار عوامل قبلی دستگیر شده به پنج نفر رسیده است.

وی اظهار داشت : این افراد در زمان حاضر برای انجام تحقیقات مقدماتی و رسیدگی به پرونده در اختیار دستگاه قضایی استان قرار دارند و بازداشت هستند.

آسیابی در پاسخ به سئوالی مبنی برا ینکه آیا تاکنون نظریه کمیسیون عالی در خصوص علت نهایی این حادثه به استان واصل شده یا خیر؟ گفت: نظریه کمیسیون عالی سوانح دارای اهمیت زیادی است و تا این ساعت به استان سمنان ارسال نشده است.

وی در خصوص شایعه آزادی چهار عوامل مرکز کنترل راه آهن که در هفته های اول این حادثه دستگیر و در بازداشت بسر می بردند، هم افزود: با توجه به اینکه پرونده حادثه قطار در حال تکمیل و تحقیقات مقدماتی است بحث آزادی این افراد تکذیب می شود.

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد در ساعت 7:22 صبح روز 95/9/5، قطار مسافری سمنان - مشهد شماره 3242 (متشکل از لکوموتیو شماره 1557 و پنج دستگاه سالن مسافری) در بلاک گرداب - هفتخوان (کیلومتر 291) به انتهای قطار مسافری تبریز - مشهد شماره 4802 (متشکل از لکوموتیو شماره 1622 و 13 دستگاه سالن مسافری) که به دلیل مشکلات ناشی از برودت هوای سرد و ترمز خود به خودی قطار متوقف شده بود، برخورد می کند که در این حادثه متاسفانه تعدادی از مسافرین و مامورین قطار جان خود را از دست داده و تعدادی از مسافرین نیز دچار مصدومیت می‌شوند. 

تعداد جانباختگان این حادثه 40 نفر و مجروحان بیش از 100 نفر اعلام شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها