کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عدم اعلام سرقت خودرو به پلیس جرم است


کد خبر : ۳۱۴۱۳شنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۴۷۳۰۷۳ بازدید

معاون دادستان تهران گفت: عدم اعلام سرقت خودرو به پلیس، جرم بوده و جزای نقدی دارد. به همین ترتیب اعلام سرقت تلفن همراه نیز به پیشگیری و ...

معاون دادستان تهران گفت: عدم اعلام سرقت خودرو به پلیس، جرم بوده و جزای نقدی دارد. به همین ترتیب اعلام سرقت تلفن همراه نیز به پیشگیری و کنترل جرم نیز کمک خواهد کرد.

رضا ابوالحسنی با اشاره به ارتباط مال باخته، جرم و سارق، گفت: در بسیاری از مواقع مشاهده می‌شود که عملکرد مال باخته باعث تحریک سارق شده و شرایطی را ایجاد می کند که جرم اتفاق بیفتد.

وی افزود: مردم باید قبل از ارتکاب جرم از طرف سارق، مراقبت‌ها و احتیاط‌های لازم را در جامعه داشته باشند. چرا که عدم مراقبت و احتیاط افراد می‌تواند برای سارق به عنوان محرک جرم باشد.

سرپرست ویژه مبارزه با سرقت با اشاره به اعلام سرقت، توضیح داد: بیشترین آمار سرقت در کشور از طریق سامانه 110 نیروی انتظامی ثبت می شود، بدین ترتیب بسیار شایسته است که افراد به محض اتفاق سرقت، موضوع و مورد سرقت را با این سامانه در اشتراک بگذارند.

وی در خصوص سرقت خودرو و تلفن همراه، خاطر نشان کرد: بر اساس ماده 122 سرقت، مردم ملزم هستند تا بلافاصله پس از به سرقت رفتن خودرو و تلفن همراه خود، موضوع سرقت را به پلیس اطلاع دهند.

ابوالحسنی همچنین اضافه کرد: عدم اعلام سرقت خودرو به پلیس، جرم بوده و جزای نقدی دارد. به همین ترتیب اعلام سرقت تلفن همراه نیز به پیشگیری و کنترل جرم نیز کمک خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها