کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اولین ایرباس‌ها از نوروز 96 وارد کشور می‌شوند


کد خبر : ۳۱۴۱۱چهارشنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۴۷۱۹۰۷ بازدید

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران گفت: مذاکرات با ایرباس زودتر از بوئینگ آغاز شد و نوروز امسال چند فروند از این هواپیماها وارد کشور می‌شوند.

فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران اظهار داشت: پس از 8 ماه مذاکره با شرکت بوئینگ قرارداد ورود 80 فروند هواپیما از این شرکت قطعی شد.

وی افزود: بوئینگ از سال 2018 میلادی طی یک دوره 10 ساله تحویل هواپیماهای خود را آغاز خواهد کرد این در حالی است که  15 فروند از این هواپیماها در آبان ماه سال 97 وارد کشور می‌شوند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران قرارداد با بوئینگ را معقول و مناسب دانست و گفت: ارزش اسمی(قیمت کاتالوگ) این قرارداد 17 میلیارد دلار است اما ارزش واقعی و آن چه پرداخت خواهد شد بسیار کمتر از این قیمت است.

وی در مورد تامین مالی این قراداد گفت: 15 تا 20 درصد هزینه خرد هواپیماها بصورت فاینانس از منابع داخلی و بیش از 80 درصد نیز از طریق فاینانس خارجی انجام خواهد شد.

پرورش اظهار داشت: مذاکرات با ایرباس زودتر از بوئینگ آغاز شد و پیش بینی می شود نوروز امسال چند فروند از این هواپیما وارد کشور شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران به قرارداد با شرکت ای تی آر ایتالیا اشاره کرد و ادامه داد : 20 فروند هواپیمای کوچک با ظرفیت 68 تا 70 نفر برای مناطق کم برخوردار که از نبود پرواز مناسب رنج می برند پیش بینی شده که تا پایان امسال 2 یا 3 فروند هواپیما از این شرکت ایتالیایی وارد کشور خواهد شد.

وی تصریح کرد: امکان تحریم مجدد ایران و یا بدعهدی آمریکا در واگذاری این هواپیماها وجود دارد اما پیش بین های لازم در قراداد صورت گرفته است.

پرورش با بیان اینکه تمهیداتی در راستای انتقال دانش و تکنولوژی در این قرارداد لحاظ شده بیان کرد: در قرارداد منعقد شده آموزش متخصصین داخلی و حضور مستمر نمایندگان شرکت های خارجی به منظور انتقال فناوری در بعد نرم افزاری و سخت افزاری در راستای توانمند سازی پتانسیل داخلی و دست یابی به استانداردهای جهانی پیش بینی شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها