کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا به پایین‌ترین رقم 10 ماه گذشته رسید


کد خبر : ۳۱۴۰۵دوشنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹:۲۹۱۳۸۷ بازدید

قوت گرفتن گمانه زنی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره در نشست این هفته فدرال رزرو آمریکا و کاهش تقاضا برای طلا موجب شد تا قیمت فلز زرد امروز ...

قوت گرفتن گمانه زنی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره در نشست این هفته فدرال رزرو آمریکا و کاهش تقاضا برای طلا موجب شد تا قیمت فلز زرد امروز پایین ترین رقم بیش از ۱۰ ماه اخیر را تجربه کند.

به گزارش رویترز، قوت گرفتن گمانه زنی ها در مورد افزایش نرخ بهره در نشست این هفته فدرال رزرو آمریکا و کاهش تقاضا برای طلا موجب شد تا قیمت فلز زرد امروز پایین ترین رقم بیش از 10 ماه اخیر را تجربه کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.53 درصد کاهش به پایین ترین رقم از 5 فوریه تاکنون یعنی 1153 دلار و 74 سنت رسید. قیمت طلا روز جمعه حدود یک درصد کاهش داشت. قیمت طلای آمریکا نیز امروز به پایین ترین رقم 10 ماه اخیر یعنی 1154 دلار و 20 سنت رسید.

مارک تو، رئیس بخش تحقیقات موسسه وینگ فانگ در هنک کنگ گفت: «بازار نسبت به طلا بدبین است. سیاست های پولی در حال حاضر عامل اصلی حاکم بر بازار است. فعالان بازار افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را قطعی می دانند.»

وی افزود: «آنچه اکثر مردم را نگران می کند تغییر سیاست پولی در سال 2017 است و اینکه آیا انتخاب دونالد ترامپ تاثیری بر ریاست جانت یلن بر بانک مرکزی آمریکا خواهد داشت یا نه.»

وی پیش بینی کرد که قیمت طلا به زیر 1100 دلار برسد و به سمت 1080 دلار حرکت کند.

تحلیلگران انتظار دارند فدرال رزرو آمریکا در نشست دو روزه خود که فردا آغاز می شود، برای اولین بار در سال 2016 نرخ بهره را افزایش دهد. قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است زیرا چنین افزایشی هزینه فرصت سرماهی گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد و ارزش دلار را نیز بالا می برد.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه 0.38 درصد کاهش یافت و به 857.45 تن رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها