کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گران‌ترین خرمای ایران کدام است؟


کد خبر : ۳۱۳۹۵دوشنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۴۳۱۲۱۵۲ بازدید

ایران در سال جاری 117 میلیون دلار خرما صادر کرده است که به رغم افزایش وزن صادرات نسبت به سال گذشته، درآمد ایران از این صادرات کاهش ...

ایران در سال جاری 117 میلیون دلار خرما صادر کرده است که به رغم افزایش وزن صادرات نسبت به سال گذشته، درآمد ایران از این صادرات کاهش یافته است، به طوری که قیمت هر کیلو خرمای صادراتی نسبت به سال قبل کاهش ۹۱۰ تومانی داشته است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از ایسنا، بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در هشت ماهه سال جاری ۱۱۲ هزار و ۹۶۰ تن انواع خرما از ایران صادر شده است که این میزان صادرات به مبلغ ۳۶۱ میلیارد و ۱۷۹ میلیون و ۷۰۸ هزار تومان معادل ۱۱۷ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۵۸۳  دلار برای ایران درآمدزایی داشته است.

آمار تفکیکی از صادرات انواع خرمای ایران نشان می‌دهد که بیشترین صادرات در این زمینه مربوط به خرمای مضافتی به صورت خشک یا تازه بوده است که ۳۸ درصد از کل صادرات خرمای ایران را به خود اختصاص می‌دهد.

بر همین پایه، در هشت ماهه سال جاری ۳۱ هزار و ۸۶۲ تن خرمای مضافتی به ارزش ۴۴ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۶۳۱ دلار از ایران صادر شده است و در عین حال ردیف تعرفه‌ای سایر خرماهای غیرمذکور در جاهای دیگر نیز در همین حدود صادرات داشته است.

در این مدت ۱۲ هزار و ۱۰۰ تن خرمای زاهدی به ارزش ۹ میلیون و ۳۰۶ هزار دلار، ۷۲۴۱ تن خرمای شاهانی به ارزش پنج میلیون و ۲۶۲ هزار دلار، ۴۶۷۲ تن خرمای استعمران به ارزش پنج میلیون و ۳۳۹ هزار دلار، ۵۹۴۶ تن خرمای کبکاب به ارزش چهار میلیون و ۶۸۲ هزار تن و ۸۱۴ تن خرمای پیاروم به ارزش دو میلیون و ۹۱۹ هزار تن از ایران صادر شده است.

به این ترتیب محاسبات حاکی از آن است که خرمای پیاروم بیشترین ارزش صادراتی در ازای هر کیلوگرم را داشته است، به طوری که قیمت هر کیلو خرمای پیاروم صادراتی برابر ۱۰ هزار و ۹۱۶ تومان برآورد می‌شود. در طرف مقابل، کمترین ارزش صادراتی به ازای هر کیلوگرم نیز مربوط به خرمای شاهانی است که قیمت آن هر کیلو ۲۲۴۰ تومان است.

به طور کلی قیمت هر کیلو خرمای صادراتی در هشت ماهه سال جاری ۳۱۹۷ تومان بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۹۱۰ تومانی همراه بوده، به طوریکه در هشت ماهه سال گذشته قیمت هر کیلوگرم خرمای صادراتی ۴۱۰۷ تومان بوده است.

آمار حاکی از آن است که قیمت صادراتی هر کدام از انواع خرما در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش همراه بوده و به طور کلی میزان صادرات نیز از ۱۵۳ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۸۹۵ دلار به ۱۱۷ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۵۸۳ دلار کاهش یافته است.

این در حالی است که صادرات خرما از نظر وزنی افزایش سه درصدی را تجربه کرده است.

بیشترین میزان صادرات خرمای ایران در هشت ماهه سال جاری به کشورهای پاکستان با ۱۳.۲ میلیون دلار، قزاقستان با ۱۳.۱ میلیون دلار، هند با ۱۲.۹ میلیون دلار، افغانستان و امارات با ۱۰ میلیون دلار بوده است.

 

نوع خرما

ارزش دلاری صادرات

وزن صادرات (تن)

قیمت به ازای هر کیلو (تومان)

هشت ماهه سال

۹۴

۹۵

۹۴

۹۵

۹۴

۹۵

استعمران

۶۲۵۰۲۳۶

۵۳۳۹۸۳۴

۵۰۲۲

۴۶۷۲

۳۶۲۸

۳۴۹۶

کبکاب

۳۵۴۱۶۶۹

۴۶۸۲۳۰۲

۴۰۳۴

۵۹۴۶

۲۵۸۶

۲۴۴۵

پیاروم

۲۷۹۴۲۱۴

۲۹۱۹۹۳۹

۶۴۰

۸۱۴

۱۲۵۸۰

۱۰۹۱۶

مضافتی

۸۱۸۵۷۰۷۶

۴۴۵۸۱۶۳۱

۴۲۷۶۶

۳۱۸۶۲

۵۵۶۴

۴۳۰۹

شاهانی

۷۱۷۵۲۹۸

۵۲۶۲۴۸۳

۸۰۳۹

۷۲۴۱

۲۶۱۰

۲۲۴۰

زاهدی

۵۳۱۶۸۷۵

۹۳۰۶۶۴۴

۶۲۱۰

۱۲۱۰۰

۲۵۳۱

۲۳۷۹

سایر

۴۶۶۷۲۵۲۶

۴۵۰۵۶۷۵۰

۴۲۲۹۱

۵۰۳۲۱

۳۲۲۴

۲۷۶۴

مجموع

۱۵۳۶۰۷۸۹۵

۱۱۷۱۴۹۵۸۳

۱۰۹۰۱۴

۱۱۲۹۶۰

۴۱۰۷

۳۱۹۷



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها