کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی پرطرفدارترین دوربین‌های دیجیتال موجود در بازار


کد خبر : ۳۱۳۹۰جمعه، ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸:۴۷۳۲۱۸ بازدید

شرایط نسبت به همین سه چهار سال پیش هم فرق کرده است. در واقع روند تغییرات در عرصه تکنولوژی آن قدر زیاد شده که هر چند وقت یک بار ...
هفته نامه همشهری جوان - شرایط نسبت به همین سه چهار سال پیش هم فرق کرده است. در واقع روند تغییرات در عرصه تکنولوژی آن قدر زیاد شده که هر چند وقت یک بار یک نسل بازنشسته می شود و نسلی دیگر جایش را می گیرد و این چند وقت یک بار، گاهی به کمتر از یک سال هم می رسد. این تغییر مداوم نسل، خیلی وقت است که وارد حوزه عکاسی دیجیتال هم شده و حالا وقتی به دوربین های امروزی و قابلیت های شان نگاه می کنیم می بینیم آن چیزی که ما سه چهار سال پیش خریده ایم در مقابل مدل های کنونی تقریبا به حساب نمی آید و انگار که پنتیوم 2 را با corei7 مقایسه کنید. 

به بهانه همین تغییرات و البته به خاطر پاییز که خیلی ها را عاشق عکاسی کرده و از آنجا که این روزها خیلی ها به واسطه امکان به اشتراک گذاشتن عکس ها، عکاس شده اند، رفته ایم و بهترین و آخرین مدل های دوربین های دیجیتال یا همان compact camera را برای تان پیدا کرده ایم؛ مدل هایی که دیگر نیازی به ram reader و این طور ابزارهای دست و پا گیر ندارند و می توانند عکس ها را در کسری از ثانیه به همه جا بفرستند و این یعنی مهم ترین انگیزه برای خرید آنها.

1. Panasonic LX100

عکاسان باهوش همیشه به دنبال دوربین هایی با سیستم کامپکت یا DSLR می گردند. علاوه بر این، آنها دوربین هایی می خواهند که در جیب شان به راحتی جا شوند، چون بعضی وقت ها احتیاج دارند که دوربین بزرگ شان را در خانه بگذارند و با خود نبرند. معمولا این امر مستلزم آن است که دوربین یک سنسور کوچک تر داشته باشد تا حجمش هم کمتر بشود. به همین منظور پاناسونیک یک سنسور CSC را در بدنه فشرده این دوربین قرار داده، البته فقط این نیست! پاناسونیک فکر همه چیز را کرده!
 
 Panasonic LX100
 
اضافه کردن یک روزنه بالای لنز، یک سرعت سنج شاتر بالای دوربین و یک منظره یاب الکترونیکی از دیگر چیزهایی است که این دوربین را خاص تر از همتایانش می کند. این دوربین طراحی خاص و بدنه ای جمع و جور دارد. همچنین یک لنز با قابلیت نشان دادن گسترده زیادی از تصاویر که می تواند تصاویری با کیفیت 4k را ثبت کند. LX100 هنگام عرضه فقط مخصوص بچه پولدارها بود ولی قیمتش کم کم پایین آمد و البته این دوربین هنوز هم یک دوربین خوب و به روز است!

Sensor: Micro Four Thirds, 12.8 MP
Lens: 24-75mm, f/1.7-2.8
Monitor: 3-inch, 921.000 dots
Continuous shooting: 11 fps
Movies: 4k
 


2. FujiX70
 
 FujiX70
 
شرکت فوجی با ارائه سری X دوربین هایش و همچنین دوربین های بدون آینه موفقیت بزرگ و غیرمنتظره ای به دست آورد. X70 از سنسوری با فرمت aps-c برخوردار است که کمی از سنسور LX100 بزرگ تر است. با این تفاسیر از X70 عکس هایی با کیفیت فوق العاده را انتظار داشته باشید! قرار دادن X70 به جای LX100 در در این لیست کار آسانی بود اما یک جای کار می لنگید. X70 چشمی ندارد و همین عامل باعث می شود که در لیست بعد از LX100 قرار بگیرد. با این وجود صفحه نمایش عالی این دوربین، نداشتن چشمی اش را جبران می کند. این صفحه نمایش انعطاف پذیر است و رو به بالا خم می شود. از جلو قابل مشاهده است و همین سلفی گرفتن با آن را آسان می کند.
 
Sensor: APS-C, 16.3MP
Lens: 28mm, f/2.8
Monitor: 3.0-inch touchscreen, 1,040,000dots
Continuous shooting:10fps
Movies: 1080p
 


3. Panasonic TZ100

تراول زوم، اختراع جناب پاناسونیک بود. دوربین های کامپکتی که به راحتی در جیب جا می گیرند اما لنزهای زوم داخلی شان بزرگ است. TZ بر بازار فروش مسلط شده. با این که رقبای قدرتمندی از شرکت های مختلف، به خصوص سونی دارد. با وجود این دوربین های کامپکت در طول زمان تغییرات زیادی کردند و همین طور باعث شد پاناسونیک کارهای بیشتری برای جذب بیشتر مشتری انجام دهد. یکی از این کارها در دوربین TZ این بود که اندازه بدنه اش با سری قبلی TZ هیچ تفاوتی ندارد اما یک چشمی الکترونیکی به آن اضافه کرده که باعث می شود عکس های بهتری در هوای آفتابی بگیرد. همه اینها Tz را به انتخاب مطلوبی برای عکاسان تبدیل کرده است.
 
Panasonic TZ100

Sensor: 1-inchtype, 20.1MP
Lens: 25-250mm, f/2.8-5.9
Monitor: 3.0-inch touchscreen, 1.040.000 dots
Continuous shooting: 10 fps
Movies: 4k
 


4. Canon Powershot G7XII

اضافه شدن آخرین مدل پردازنده DIGIC7 بهبود عملکرد این سری از دوربین های Canon را به همراه داشته و در عین حال استفاده از آن را لذت بخش تر می کند. حسگر یک اینچی 20.1 مگاپیکسلی بزرگ این دوربین آن را به یک دوربین قدرتمند و چند کاربره تبدیل می کند. G7 چشمی ندارد و صرفا روی صفحه نمایش بزرگ روشن سه اینچی اش تمرکز کرده است. اگر با این موارد مشکلی ندارید، این دوربین می تواند جایگزین خوبی برای Sony RX100IV باشد.
 
Canon Powershot G7XII

Sensor: 1-inch, 20.1 MP
Lens: 24-100mm, f/1.8-2.8
Monitor: 3-inch tilt-angle, 1.040.000 dots
Continuous shooting: 8 fps
Movies: 1080 p
 


5. FujiX100t

این دوربین کلاسیک از نظر ظاهر و کارایی فوق العاده است اما برای هر کسی مناسب نیست! 100t یک دوربین تقریبا بزرگ تر و با لنز f/2.0 35 میلی متری و با طول کانونی ثابت که مخصوص عکاسانی ساخته شده که دنبال کنترل دستی دوربین های 35 میلی متری سنتی هستند. عکاس های حرفه ای معمولا از این دوربین برای گرفتن سوژه های خاص استفاده می کنند و کسانی که x100t را می خرند به احتمال زیاد دوربین دیگری هم دارند. دوربین اصلی X100 وضعیت شرکت فوجی را بهبود بخشید و باعث شد رقیبانش بیشتر روی تولید دوربین های سبک کلاسیک تمرکز کنند.
 
yw4o9supgc84t6yhto.jpg

Sensor: APS-C X-Trans, 16.3 MP
Lens: 35mm, f/2
Monitor: 3.0-inch1.040 dots
Continuous shooting: 6 fps
Movies: 1080 p
 


6. Leica Q

وقتی عکاسی بر فیلم مبتنی بود، بیشتر دوربین های کامپیکت رول های 35 میلی متری می گرفتند، مثل یک دوربین SLR حرفه ای! از این مسئله می توان فهمید که اگر دوربین تان لنز مطلوبی داشت، می توانستید نتیجه بسیار خوبی از آن به دست آورید. عکاسی دیجیتال باعث تغییر در این روند شد و حالا بسیاری از دوربین های کامپیکت حسگرهای بسیار کوچکتری دارند که گرفتن عکس های با کیفیت برای آنها کار سختی نیست.
 
Leica Q

لیکا و سونی تنها شرکت هایی هستند که دوربین هایی با کامپکت تمام فریم تولید می کنند. بزرگترین ایراد LeicaQ قیمت بالای آن است. در مقابل این قیمت بالا، یک لنز Summilux ASPH f/1.7 28mm، یک چشمی فوق العاده 368000 نقطه ای، فوکوس سریع و خودکار، صفحه نمایش لمسی سه اینچی 1040000 نقطه ای، کنترل روی نوردهی و توانایی گرفتن عکس های فوق العاده را دریافت می کنید.

Sensor: Full-frame, 24.2 MP
Lens: 28mm, f/1.7
Monitor: 3.0-inch touchscreen, 1.040.000 dots
Continuous shooting: 10 fps
Movies: 1080 p


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها