کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ قطعی رهن و اجاره آپارتمان 80 تا 120 متری در تهران/ جدول


کد خبر : ۳۱۳۱۸یکشنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۸:۴۷۲۵۲۵ بازدید

بیش از هزار و 800 قرارداد رهن و اجاره آپارتمان در نیمه نخست آذرماه در تهران منعقد شده است که یک‌چهارم از این تعداد رهن کامل بوده است.

بیش از هزار و 800 قرارداد رهن و اجاره آپارتمان در نیمه نخست آذرماه در تهران منعقد شده است که یک‌چهارم از این تعداد رهن کامل بوده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از دنیای اقتصاد، برابر آمار اولیه و غیرقطعی سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، در 15 روز نخست آذر ماه مجموعا هزار و 810 فقره قرارداد اجاره‌بها منعقد و از سوی مشاوران املاک در سامانه ثبت شده است. در این بین اگر دایره آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ را قدری وسیع‌تر درنظر بگیریم، سهم قراردادهای رهن و اجاره این واحدها در بازه متراژ 80 تا 120 مترمربع مجموعا 519 فقره بوده که حدود 29 درصد از کل قراردادها را دربر می‌گیرد.

نکته قابل توجه اینجاست که نیمی از این آپارتمان‌ها نوساز بوده است. این داده، نشان‌دهنده انباشت واحدهای استیجاری نوساز در بازار رهن و اجاره آپارتمان است که در تابستان متقاضی نداشته یا به دلیل قیمت پیشنهادی بالا به قرارداد نرسیده است. اما در پاییز با توجه به سرمای حاکم بر بازار رهن و اجاره آپارتمان موجران ناچار شده‌اند قیمت‌های بالای مدنظرشان را قدری تعدیل کنند؛ چراکه به درستی تشخیص داده‌اند منفعت واحد مسکونی اجاره رفته با قیمت تعدیل شده بیشتر از خالی ماندن دست‌کم 6 ماهه آپارتمان تا زمان فرارسیدن فصل طلایی نقل‌وانتقالات است.

نرخ قطعی رهن و اجاره آپارتمان 80 تا 120 متری در تهران



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها