کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خرید پرتقال‌های یخ زده محدودیت زمانی ندارد


کد خبر : ۳۱۳۱۰شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸:۴۷۱۳۵۱ بازدید

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با تاکید بر این که خرید پرتقال های آسیب دیده از برف و سرما محدودیت زمانی ندارد ، از باغداران ...

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با تاکید بر این که خرید پرتقال های آسیب دیده از برف و سرما محدودیت زمانی ندارد ، از باغداران استان خواست تا برای فروش آن عجله نکنند .

مهدی گلچوب گفت : خرید تضمینی پرتقال کشاورزان از هفته گذشته و در مرحله نخست با خرید پرتقال درجه 3 آغاز شد و تا زمانی که این گونه پرتقال ها دست کشاورزان باشد ،مراکز خرید دایر است و خریداری می کنند . وی افزود : کمیته مرکبات شهرستان ها به نحوی برنامه ریزی کنند تا باغداران به تناسب ظرفیت روزانه مراکز خرید در قالب یک جدول زمان بندی به این مراکز مراجعه کنند تا از معطلی و تشکیل صف های طولانی و مشکلات ناشی از آن پیشگیری شود .

خرید تضمینی پرتقال های باغداران مازندران در پی آسیب دیدگی از سرما و برف اوایل آذر در دستور کار دولت قرار گرفت و سازمان تعاون روستائی مباشر خرید شده است .بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، قرار است در مرحله اول پرتقال های درجه 3 باغداران به قیمت هر کیلوگرم 550 تومان خریداری و تحویل کارخانه های آبمیوه گیری شود.هم اکنون سه کارخانه آبمیوه گیری در مازندران و یک کارخانه در چابکسر گیلان تحویل گرفتن پرتقال های خریداری شده را آغاز کرده اند ولی هجوم باغداران برای تحویل و تخلیه محصول سبب ایجاد صف های طولانی شده است .

محدودیت کنونی از مراکز تخلیه است 

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران محدودیت کنونی موجود برای تحویل گرفتن پرتقال ها از باغداران را ناشی از حجم زیاد پرتقال های برداشت شده و محدودیت روزانه در مراکز تخلیه دانست . وی گفت : این موضوع با اتخاذ تدابیر لازم از جمله افزایش تعداد مراکز تخلیه ، اضافه کردن نوبت کاری و افزودن ماشین آلات جدید در مراکز تخلیه موجود در حال رفع شدن است.

گلچوب افزود : بر اساس دستور استاندار ، در شهرستان ها باید به نحوی برنامه ریزی شود که با توجه به خسارات و مشکلات ناشی از برف و سرما ، کشاورزان با کمترین دغدغه نسبت به تحویل محصول اقدام کنند .

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری از فرمانداران خواست تا هر گونه مشکل و نارسایی را در این زمینه پیگیری کنند .

بر اساس برآورد کارشناسان کشاورزی ، 30 درصد از مرکبات باغ های مازندران در سرمای اخیر آسیب دیده است .

مازندران 110 هزار هکتار باغ مرکبات دارد که پیش بینی شده بود امسال بیش از 2 و نیم میلیون تن محصول از آن برداشت شود.

جهاد کشاورزی مازندران هم اعلام کرد که در یک هفته اخیر برای خرید هفت هزار تن پرتقال های یخ زده از سوی شرکت تعاون روستایی حواله صادر و افزون بر 2 هزار و 800 تن این میزان هم از باغداران خریداری شده است .

دولت تدبیر و امید برای جبران خسارت های ناشی از برف و یخبندان اخیر کشاورزان مازندران 2 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها