کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ خرید تضمینی گندم 1300 تومان اعلام شد


کد خبر : ۳۱۲۳۶جمعه، ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳:۴۹۱۰۴۲ بازدید

نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم با افزایش ناچیز 2 درصدی و بدون هماهنگی با نرخ تورم سالانه با 30 تومان افزایش قیمت ...

نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم با افزایش ناچیز 2 درصدی و بدون هماهنگی با نرخ تورم سالانه با 30 تومان افزایش قیمت در مقایسه با سال قبل، 1300 تومان اعلام شد.

نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال جاری بعد از 2 ماه و نیم تأخیر بالاخره با افزایش نرخ ناچیر 2 درصدی 1300 تومان اعلام شد. نرخ این محصول در سال زراعی گذشته 1270  تومان و 5 ریال بود که در سال جاری با این افزایش قیمت تنها نرخ آن رنده شده و همپای نرخ تورم رسمی سالانه بالا نرفته است.

نرخ حقوق کارمندان در سال جاری با احتساب افزایش  10 درصدی تورم هرساله، 10 درصد بالا رفته است اما نرخ خرید تضمینی گندم که اساسی‌ترین کالای تولید بخش کشاورزی کشور به‌حساب می‌آید و بر امنیت غذایی کشور به شدت تاثیر گذار است  2 درصد افزایش دارد.

به نظر می‌رسد دلیل اعلام دیرهنگام نرخ خرید تضمینی گندم همین افزایش قیمت ناچیز است تا کشاورزان بدون اطلاع از نرخ خرید تضمینی اقدام به کشت برای سال زراعی جاری کنند.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه  کشور در این باره با اذعان به اینکه  14 هزار و 700 میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم (سال گذشته زراعی)  پول پرداخت‌ شده است گفت: قیمت هر کیلوگرم خرید تضمینی گندم برای سال آینده 1300 تومان تعیین‌ شده و حدود 30 تومان بیش از نرخ امسال است.

مهدی کاظم نژاد مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع وتنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی نیز در گفتگو با تسنیم با تأیید افزایش 2 درصدی نرخ خرید تضمینی گندم در سال زارعی جاری اظهار کرد: نرخ همه محصولات کشاورزی تعیین شده  اما مصوبه این نرخ‌ها به‌دست ما هنوز نرسید است.

بنابراین گزارش محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی  20 شهریورماه امسال و پیش از شروع سال زراعی  جدید در سالن حجاب تهران در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که نرخ‌های خرید تضمینی پیشنهادی محصولات کشاورزی از یک ماه گذشته از طرف وزارت جهاد کشاورزی به شورای اقتصاد پیشنهاد شده است و در کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی شورای اقتصاد و سازمان برنامه‌ریزی و بودجه ریاست جمهوری در انتظار طی مراحل تصویب و ابلاغ است.

نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی که  به موقع اما بدون اطلاع‌رسانی رسمی 1384 تومان مطرح‌شده بود، در واقع  مورد قبول دولت قرا نگرفته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها