کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پروژه ساخت اتوبوس عجیب چینی‌ها فراموش شد


کد خبر : ۳۱۲۰۵پنجشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳:۴۷۴۰۳۱ بازدید

احتمالاً اتوبوس عجیب‌وغریب چینی‌ها که TEB-1 نام داشت و وعدهٔ ارائۀ آینده‌ای درخشان در حمل‌ونقل شهری داده بود را به یاد دارید. خب حالا پس از ...
پروژه ساخت اتوبوس عجیب چینی‌ها فراموش شدپروژه ساخت اتوبوس عجیب چینی‌ها فراموش شد

احتمالاً اتوبوس عجیب‌وغریب چینی‌ها که TEB-1 نام داشت و وعدهٔ ارائۀ آینده‌ای درخشان در حمل‌ونقل شهری داده بود را به یاد دارید. خب حالا پس از گذشت تنها چند ماه از معرفی پروتوتایپ این اتوبوس که با هیاهوی گسترده‌ای هم همراه بود، پروژهٔ ساخت و توسعهٔ آن فراموش و کنار گذاشته شده است.

در ماه آگوست گذشته (مرداد) اتوبوس TEB-1 اولین نمایش عمومی خود را در برابر رسانه‌های جهان در شهر Qinhuangdao چین انجام داد و آزمایش آن نیز در فقط 300 متر از جاده‌های عمومی همین شهر که شرکت سازندهٔ اتوبوس آن‌را اجاره کرده بود، انجام شد. این اتوبوس ظرفیت حمل مسافر زیادی داشت و برتر از آن می‌توانست از روی خودروها و ترافیک عبور کند که حداقل بر روی کاغذ ایدهٔ درخشانی به نظر می‌رسد.

اما مشکلات این طرح به‌زودی مشخص شد. در زمان معرفی پروتوتایپ TEB-1 پوسیدگی‌های فراوانی در خود اتوبوس و ایستگاه آن دیده می‌شد و ظاهراً اتوبوس برای ماه‌ها جابجا نشده بوده است. علاوه بر این، گفته می‌شد که اتوبوس TEB-1 بر روی ریل حرکت می‌کند و ازلحاظ فنی مشابه تراموا ساخته شده است؛ اما بعداً مشخص شد که ریلی در کار نبوده و اتوبوس با چرخ‌های لاستیکی معمولی روی شیارهایی حرکت می‌کرده است. همچنین ارتفاع بخش زیرین TEB-1 نیز کمتر از 2.1 متر بود درحالی‌که مقررات راهنمایی و رانندگی چین اجازهٔ تردد وسایل نقلیه با حداکثر ارتفاع 4.2 متر را می‌دهد. بعلاوه، این اتوبوس وزن بسیار زیادی داشت و تنها توانایی حرکت در مسیرهای مستقیم را داشت.

jg0sa7awxwj0n8ab9x.jpg

اما بدتر از همهٔ این‌ها این بود که تعدادی از رسانه‌های چینی اعلام کردند که طرح ساخت این اتوبوس درواقع یک کلاه‌برداری بزرگ و با هدف اختلاس بودجهٔ دولت چین بوده است. پس از آزمون اول، چند هفتهٔ بعد مردم محلی برای آزمون دیگری دعوت شدند اما بعدازآن هیچ خبری از اتوبوس TEB-1 نشد. بااین‌حال شرکت سازنده برای پاسخ به این اتهامات اعلام کرد که مسیری متشکل از یک جادهٔ کامل را طی یک سال آینده برای تردد این اتوبوس خواهد ساخت اما هیچ خبری از ساخت این مسیر نیست و به نظر می‌رسد توسعهٔ طرح اتوبوس TEB-1 به‌طورکلی فراموش شده یا کنار گذاشته شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها