کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز پنج‌شنبه 18 آذرماه


کد خبر : ۳۱۱۸۹پنجشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷:۲۱۹۸۹ بازدید

به دنبال افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی قیمت جهانی طلا امروز پنجشنبه با افزایش نسبی روبرو شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 3 دلار افزایش به بیش از 1177 دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش موسسه سرمایه گذاری ام کی اس اعلام کرد: تقاضای فیزیکی در بازار چین با افزایش نسبی همراه شده و این مساله تاثیر زیادی بر رشد قیمت طلا داشته است. تحلیلگران بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت تحت فشار ناشی از بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا تقویت ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر قرار  خواهد داشت.

ویلیام آدامز تحلیلگر ارشد موسسه متال بولتین در این باره تاکید کرد: سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی تمایل چندانی برای خرید و سرمایه گذاری در بازار  ندارند. علت اصلی کاهش تقاضای سرمایه گذاری در بازارهای بین المللی، پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا و گمانه زنی های مربوط به بهبود اوضاع اقتصادی این کشور بوده است.

در حالی که نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است 13 و 14 دسامبر برگزار شود، تمایل سرمایه گذاران برای خرید طلا با افت شدیدی روبرو شده است. از سوی دیگر رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی مانع از افت شدید قیمت طلا شده است.

چین امروز قرار است آمارهای مربوط به تجارت خارجی و تراز بازرگانی در ماه نوامبر را منتشر خواهد کرد و پیش بیتی می شود که مازاد تجاری این کشور طی ماه گذشته به بیش از 46.7 میلیارد دلار رسیده است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی آمریکا نیز نشان می دهد که وضعیت اقتصادی این کشور بهتر شده و این مساله احتمال بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو را افزایش داده است.

در بازار انرژی نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با 0.03 درصد افزایش به بیش از 53 دلار رسیده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با 0.13 درصد کاهش به 100.07 واحد رسیده است. به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین در کوتاه مدت تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا و ارزش دلار خواهد داشت. استعفای نخست وزیر ایتالیا پس از شکست در همه پرسی اصلاح قانون اساسی می تواند موجب تشدید نگرانی ها نسبت به ثبات سیاسی و اقتصادی منطقه یورو شود. نشست بانک مرکزی اروپا نیز امروز برگزار خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها