کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

راه اندازی آزمایشی نسل پنجم تلفن همراه در آمریکا


کد خبر : ۳۱۱۶۲جمعه، ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳:۴۷۱۴۴۵ بازدید

در حالی که بعید به نظر می رسد عموم مردم جهان تا قبل از فرارسیدن سال 2020 بتوانند از خدمات نسل پنجم تلفن همراه بهره ...

در حالی که بعید به نظر می رسد عموم مردم جهان تا قبل از فرارسیدن سال 2020 بتوانند از خدمات نسل پنجم تلفن همراه بهره بگیرند، یک شرکت مخابراتی به دنبال ارائه آزمایشی این خدمات به صاحبان مشاغل است.

شرکت مخابراتی AT&T قصد دارد اولین شبکه تلفن همراه مبتنی بر فناوری نسل پنجم تلفن همراه را برای استفاده صاحبان مشاغل در آمریکا راه اندازی کند.

ارائه این خدمات با همکاری شرکت اینتل در آستین تگزاس آغاز می شود و تلاش های فنی در این زمینه از یک ماه قبل آغاز شده است. در حال حاضر تنها یک سایت با چنین سرعتی راه اندازی شده که محوطه ای به ابعاد 300 متر را پوشش می دهد.

اینتل از جمله شرکت های فناوری است که در حال تحقیق گسترده در مورد فناوری های نسل پنجم تلفن همراه است و برخی تجهیزات شبکه ای مورد نیاز برای ارائه این خدمات را نیز تولید کرده است. کوالکوم هم تولید برخی تراشه های مورد نیاز در این صنعت را آغاز کرده است.

شرکت دیگری که در اجرای این طرح همکاری دارد، اریکسون است که در حال تست سرعت شبکه های نسل پنجم از طریق تجهیزات سخت افزاری خود با همکاری AT&T است.

هنوز مشخص نیست سرعت نهایی تبادل داده از طریق این شبکه نسل پنجم تا چه حد خواهد بود. ولی در برخی آزمایش های اولیه سرعت 4 گیگابیت در ثانیه به ثبت رسیده که برای تماشای ویدئوهای زنده 4K کافی است. ژاپنی ها قبلا یک شبکه نسل پنجم تلفن همراه را با سرعت خیره کننده 48 گیگابیت بر ثانیه آزمایش کرده اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها