کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

غنی سازی 20 درصدی ایران تعلیق شد


کد خبر : ۳۱۱۳دوشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶:۱۸۴۰۶۷ بازدید

مدیرکل امور پادمان های سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: غنی سازی 20 درصد تعلیق شد.همچنین فرایند اکسید کردن و رقیق سازی آغاز شده است.

مدیرکل امور پادمان های سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: غنی سازی 20 درصد تعلیق شد.

تابناک : «محمد امیری» روز دوشنبه در گفت و گوی با خبرگزاری ها افزود: در راستای اجرای برنامه اقدام مشترک ژنو، جمهوری اسلامی ایران با حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی، تولید غنی سازی 20 درصد را در سایت های نطنز و فردو تعلیق کرد.

این عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران تصریح کرد: از این پس دستگاه های سانتریفیوژی که برای تولید غنی سازی 20 درصد استفاده می شدند، برای غنی سازی 5 درصد استفاده می شوند.

وی اضافه کرد: در واقع، در بازدید امروز بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به سرپرستی ماسیمو آپارو رییس بخش B پادمانی آژانس تولید اورانیوم 20 درصد به وسیله جداسازی سیلندرهای خوراک های زنجیره و قطع خطوط ارتباطی دراین تاسیسات متوقف شد.

   سانتریفیوژها از این پس اورانیوم 5 درصد تولید می کنند  امیری در پاسخ به پرسش در باره وضعیت سانتریفیوژهایی که اورانیوم 20 درصد انجام می دادند، اظهار داشت: از این پس دستگاه های سانتریفیوژی که برای تولید غنی سازی 20 درصد استفاده می شدند، برای غنی سازی 5 درصد استفاده می شوند.

 مدیر کل امور پادمان های سازمان انرژی اتمی ایران درباره فرایندهای اکسید کردن و رقیق سازی نیز گفت:   فرایند اکسید کردن نیمی از ذخیره 196 کیلوگرمی اورانیوم 20 درصد که از امروز آغاز شده است، در طول 6 ماه و هر ماه 15 کیلو گرم خواهد بود.  وی افزود: همچنین نیم دیگر ذخیره اورانیوم 20 درصد که قرار است بر اساس برنامه اقدام مشترک ژنو رقیق سازی شود، در طول سه ماه و هر سه هفته یک سیلندر خواهد بود.    

اجرای موفق تعهدات دو طرف مقدمه توافق نهایی است  مدیرکل امور پادمان های سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه اقدامات ایران و 1+5 همزمان می باشد، تصریح کرد: درصورتی که ایران با اجرا نشدن تعهدات طرف مقابل روبرو شود برنامه صلح آمیز هسته ای خود را به سرعت به حالت اولیه بر می گرداند.  امیری اظهار داشت: اجرای موفق تعهدات دو طرف، مقدمه ای برای توافق نهایی و جامع است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها