کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

میانگین قیمت طلا امسال به 1160 دلار خواهد رسید


کد خبر : ۳۱۱۲۲سه شنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷:۴۲۹۰۴ بازدید

موسسه تحقیقاتی سیتی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که میانگین قیمت هر اونس طلا برای کل سال 2016 میلادی به کمتر از 1160 دلار خواهد رسید.

پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا موجب افزایش گمانه زنی ها نسبت به ارزش دلار و نرخ بهره فدرال رزرو شده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش موسسه سیتی در ادامه افزود: با توجه به عدم تغییر نیروهای عرضه و تقاضا در بازار پیش بینی می شود که قیمت طلا در کوتاه مدت همچنان در مسیر نزولی قرار خواهد داشت و میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به 1160 دلار می رسد.

این گزارش افزود: قیمت طلا تا سه ماه دوم 2017 میلادی روندی نزولی خواهد داشت و به طور میانگین به کمتر از 1135 دلار خواهد رسید. این رقم البته تا پایان سال 2017 میلادی به بیش از 1180 دلار افزایش خواهد یافت. میانگین قیمت هر اونس نقره نیز سال آینده به 15.50 دلار می رسد.

این موسسه پیش بینی کرد که به احتمال 65 درصد فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را یک بار در نشست دسامبر افزایش خواهد داد و در سال آینده نیز 2 بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد.

موسسه سیتی افزود: گمانه زنی های مربوط به سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ که موجب تقویت ارزش دلار شده عامل اصلی افت احتمالی قیمت طلا در ماه های آینده خواهد بود.

البته نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و بی ثباتی سیاسی در اتحادیه اروپا می تواند قیمت طلا را بالاتر از 1100 دلار نگه دارد.

این موسسه پیش بینی کرد: به احتمال 20 درصد نیز فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش نخواهد داد و این مساله می تواند قیمت طلا را تا سطح 1300 دلار در هر اونس افزایش دهد.

آمارهای شورای جهانی طلا نیز نشان می دهد که بانکهای مرکزی جهان طی ماه های اخیر به طور محتاطانه تری نسبت به خرید طلا اقدام کرده اند. بانکهای مرکزی جهان از ابتدای امسال تاکنون 271 تن طل خریداری کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 34 درصد افت داشته است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها