کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۳۱۰۸۲سه شنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۱۵۸۰۴ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز سه‌شنبه در شرایطی با افزایش نسبی روبرو شده است که روز گذشته به پایین‌ترین سطح در 10 ماه اخیر رسیده بود.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1172 دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه به کمتر از 1157 دلار رسید که پایین ترین رقم از 5 فوریه بوده است. بر اساس این گزارش تازه ترین آمارهای اقتصادی در آمریکا نشان می دهد که فعالیت بخش خدمات در ماه نوامبر به بالاترین سطح در یک سال اخیر رسیده است. انتشار این آمارها نشانگر بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا بوده و احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر را بیشتر کرده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی تقویت ارزش دلار و افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، مهمترین موانع برای افزایش بیشتر قیمت طلا به شمار می رود. مقامهای فدرال رزرو آمریکا روز دوشنبه تاکید کردند که سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ به این معنا نیست که اقتصاد آمریکا هم اکنون با بحران روبرو است بلکه این سیاست ها احتمالا می تواند موجب تحریک رشد و رونق اقتصادی شود.

مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا هشدار داده اند که سیاست های مالی ترامپ در نهایت می تواند موجب افزایش شدید انتظارات تورمی در اقتصاد آمریکا شود و این مساله فدرال رزرو را مجبور خواهد کرد تا نرخ بهره را افزایش دهد.

ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک تاکید کرد: هنوز خیلی زود است که درباره این مساله صخبت کنیم که آیا در دولت ترامپ فدرال رزرو باید سیاست افزایش تدریجی نرخ بهره را در اولویت قرار دهد.

گزارش سایت طلا حاکیست، پیش بینی می شود در صورتی که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد، نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله این کشور نیز طی ماه های آینده با رشد بیشتری روبرو خواهد شد.

جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس نیز تاکید کرد: سیاست های ترامپ به شرطی می تواند موجب رشد و رونق اقتصادی آمریکا شود که بهره وری را در اقتصاد این کشور افزایش دهد.

تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر با 0.04 درصد کاهش به 869 تن رسیده است. به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها