کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جوان‌ترین میلیاردر ایرلندی در سن 26 سالگی


کد خبر : ۳۱۰۱۹یکشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۴۷۴۸۷۹ بازدید

به گفته مجله Forbes، جان کولیسون 26 ساله، استارتاپی به نام Stripe را که متخصص در زمینه پرداخت آنلاین است مدیریت ...
جوان‌ترین میلیاردر ایرلندی در سن 26 سالگیجوان‌ترین میلیاردر ایرلندی در سن 26 سالگی

به گفته مجله Forbes، جان کولیسون 26 ساله، استارتاپی به نام Stripe را که متخصص در زمینه پرداخت آنلاین است مدیریت می‌کند. تنها طی چند روز، جان، که از ایوان اشپیگل، موسس Snapchat دو ماه کوچک تر است، به جوان ترین میلیاردر جهان تبدیل شد. ثروت شخصی وی حدود 1.1 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

کم کم استارتاپ استریپ جایش را در میان دنیای تکنولوژی باز می کند. مدیر شرکت نوپای ایرلندی، پس از اعلام افزایش موجودی حسابش به میزان 150میلیون دلار، در صف جوان ترین میلیاردرهای دنیا درآمد.

پاتریک کولیسون، برادر 28 ساله جان کولیسون، در کنار برادرش این استارتاپ را مدیریت می کند.

برادران کولیسون تنها میلیاردرهای خودساخته  ای هستند که کمتر از 30 سال سن دارند و تنها پس از گذر شش سال از خلق استارتاپ شان، هریک 1.1میلیارد دلار ارزش مالی دارند. اما استریپ تنها استارتاپ کمپانی این دوبرادر نیست؛ نخستین استارتاپ شان Shuppa  نام داشت که با استارتاپ کوچک دیگری ترکیب شده بود و برای فروشندگان سایت eBay نرم افزار تولید می کرد.

طبق گفته وال استریت ژورنال، شرکت نوپای کالیفرنیایی، با وجود سرمایه گذاران قدرتمندی همچون CapitalG، م150میلیون دلار سود مالی دارد. درحالی که سال گذشته، این شرکت، 5میلیارد دلار ارزش داشته است. اکنون استریپ، تحت عنوان ثروتمند ترین شرکت فن تک، که تکنولوژی را با امور مالی درهم آمیخته، شناخته می شود. درحال حاضر، این شرکت در سانفرانسیسکو مستقر است اما حدود 600 نفر را در 25 کشور به استخدام خود درآورده است.

استاندارد جدید پرداخت آنلاین

پاتریک و جان کولیسون، سال 2011 این شرکت را با ایده تسهیل روند خرید در سایت های تجارت الکترونیکی، که گاه مدیریت امور مالی شان دشوار می شد، تاسیس کردند. آنها تحصیلات شان را (ریاضیات در MIT و فیزیک در هاروارد) نیمه کاره رها کردند تا خود را وقف این استارتاپ کنند.

جان کولیسون در مصاحبه با فیگارو اعلام کرد: «ما هرچیزی را که به پرداخت آنلاین در اینترنت یا موبایل مرتبط می شود، مدیریت می کنیم.» این دو برادر در نظر دارند استریپ را به عنوان استاندارد جدید پرداخت های آنلاین بشناسانند.

استریپ، تنها به کمک چند کلیک، از انواع روش های پرداخت آنلاین گرفته تا حتی حسابداری را انجام می دهد. این برنامه از هر معامله صورت گرفته، 2.9درصد مبلغ به اضافه 30 سنت اضافی را برای خود برمی دارد. طبق همین روند در سال 2015 مبلغی به میزان 450 میلیون دلار درآمد داشته است.

- شکیبا شاملو رضایی / فرصت امروز



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها