کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیش‌بینی قیمت طلا درپی نوسانات دلار


کد خبر : ۳۰۹۸۱شنبه، ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۳۹۲۹۴۳ بازدید

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر پیش‌بینی کرد که در روزهای آینده قیمت جهانی طلا با تغییری روبرو نباشد و افزایش احتمالی تقاضا در بازار داخلی ...
پیش‌بینی قیمت طلا درپی نوسانات دلارپیش‌بینی قیمت طلا درپی نوسانات دلار

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر پیش‌بینی کرد که در روزهای آینده قیمت جهانی طلا با تغییری روبرو نباشد و افزایش احتمالی تقاضا در بازار داخلی به دلیل متعادل بودن با وضعیت عرضه، منجر به افزایش نرخ طلا در بازار داخلی نشود.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: وضعیت بازار جهانی طلا تقریبا سه هفته پیاپی است که رو به کاهش است و علت این حرکت کاهشی در بازارهای جهانی به وضعیت ارزش دلار مربوط می‌شود.

وی افزود: معمولا بالا رفتن قیمت نفت معادل کاهش ارزش دلار است و زمانی که ارزش دلار کاهش پیدا می‌کند قیمت طلا بالا می‌رود. اما تحولات اقتصادی و سیاسی دنیا بعد از انتخابات آمریکا باعث شد که در سه هفته اخیر قیمت جهانی طلا سیر نزولی پیدا کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر ادامه داد: این سیر نزولی ناشی از اطمینانی است که در بازارهای مالی به وجود آمده است و طبیعتا وقتی چنین اتفاقی می افتد سرمایه‌گذاری در بازار طلا کاهش می‌ یابد و زمینه ساز کاهش قیمت طلا می‌شود. همچنین در ماه پایانی سال میلادی قیمت طلا دستخوش تغییراتی می‌شود و به دلیل تسویه حساب‌های مالی روند افزایشی پیدا می‌کند.

کشتی آرای تصریح کرد: قیمت طلا و سکه در داخل حاصل ضرب قیمت جهانی و قیمت دلار است؛ اتفاقاتی که هفته گذشته برای قیمت دلار افتاد تاثیر مستقیمی بر بازار و قیمت‌های طلا و سکه داشت و نوساناتی را ایجاد کرد. با وجود اینکه قیمت طلای جهانی روند کاهشی داشت بر عکس آن قیمت طلا و سکه در داخل حالت صعودی پیدا کرد.

وی درباره قیمت طلا در روزهای آینده عنوان کرد: افزایش تقاضا در بازار فعلا باعث افزایش قیمت نخواهد شد، چرا که تقاضای موجود در بازار متعادل با عرضه است؛ بنابراین بعد از ماه محرم و صفر افزایش قیمت را نخواهیم داشت ولی هر اتفاقی در بازارهای جهانی بیفتد به بازار داخلی منتقل می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، برای سه روز آینده پیش‌بینی می‌شود که قیمت جهانی طلا تغییری نداشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها