کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هشت استان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی


کد خبر : ۳۰۹۶۸شنبه، ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۳۵۳۲۰ بازدید

ییس سازمان امداد و نجات عملیات امدادرسانی به متاثران از برف و کولاک، سیل و آبگرفتگی و همچنین طوفان روز گذشته را تشریح کرد.

ییس سازمان امداد و نجات عملیات امدادرسانی به متاثران از برف و کولاک، سیل و آبگرفتگی و همچنین طوفان روز گذشته را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا،مرتضی سلیمی در توضیح گزارش سیل و آبگرفتگی در سطح کشور از ۱۱ آذرماه تا ساعت ۶ صبح امروز گفت: هشت استان آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، چهارمحال، خوزستان، کهگیلویه، کردستان و لرستان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند. بر همین اساس به ۱۶ شهر و روستا و ۴۷۸ تن متاثر از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شده است.

وی افزود: همچنین ۶۰ اسکان اضطراری داده شدند و تخلیه آب از ۶۶ واحد منزل مسکونی صورت گرفت.

سلیمی با اشاره به فعالیت ۴۰ تیم عملیاتی شامل ١٦٧ نفر امدادگر و نجاتگر افزود: در عملیات سیل و آبگرفتگی ۱۹ دستگاه موتور پمپ و لجن کش به کار گرفته شد. همچنین ١٧٠ قرص نان، ۲۳۰ قوطی کنسروجات، ۱۵ کیلوگرم خرما و ۷۹ تخته پتو میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

رییس سازمان امداد و نجات همچنین در توضیح عملیات برف و کولاک امدادگران در سطح کشور گفت: از ۱۱ آذرماه تا ساعت شش صبح امروز هشت استان آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، چهارمحال، گلستان، کهگیلویه، مازندران و همدان تحت تاثیر برف و کولاک قرار گرفتند.

وی افزود: در این بازه زمانی ۱۱ محور و ۴۴۳ نفر مورد امدادرسانی قرار گرفتند. ۱۴۱ دستگاه خودرو نیز از برف رهاسازی شدند. ۱۸ تیم عملیاتی شامل ٦٧ تن امدادگر و نجاتگر در عملیات برف و کولاک فعال بودند. همچنین ۴۸ قوطی کنسروجات، یک کیلوگرم خرما و ۱۵ تخته پتو میان متاثران از برف و کولاک توزیع شد.
سلیمی همچنین به طوفان روز گذشته در دو استان مازندران و خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: پنج شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، بهشهر، نکا و سوادکوه تحت تاثیر طوفان قرار داشتند.

از روز گذشته تا ساعت شش صبح امروز ۱۷ شهر و روستا و ۲هزار و ۲۳۹ تن امدادرسانی شدند. همچنین یکهزار و ۶۵۰ تن اسکان در خراسان شمالی (در مساجد، راهدارخانه، مدارس و ...) اسکان اضطراری داده شدند. ۲۲ تیم عملیاتی شامل ۱۳۲ امدادگر و نجاتگر در این عملیات فعالیت داشتند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها