کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رضایت وزیر از وفور و ذخیره‌سازی میوه


کد خبر : ۳۰۹۰یکشنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲:۲۷۱۵۲۵ بازدید

ترس از اتهام گرانی به بازار میوه همواره باعث شده است متولیان در ایام عید با عجله میوه وارد کنند، اما به گفته عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، این بار وزیر صنعت از فراوانی میوه رضایت دارد با این حال آیا امیدی هست سفره عید امسال با میوه داخلی رنگین شود؟

به گزارش فارس، عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی، در پاسخ به اینکه آیا مجلس برای ممنوعیت واردات میوه با وجود فراوانی تولید امسال ورود پیدا نمی‌کند، گفت: مذاکره‌ای اخیراً در سفر استانی با وزیر صنعت، معدن وتجارت داشتم، ایشان از فراوانی و میزان ذخیره‌سازی میوه اظهار رضایت داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: بعید می‌دانم با رضایتی که وزیر صنعت از فراوانی میوه دارند برنامه واردات برای عید وجود داشته باشد.

پاپی‌زاده در پاسخ به اینکه نظر جنابعالی در خصوص واردات با توجه به آمار تولید میوه چیست؟ گفت: آمارها دچار مشکل هستند و به‌رغم اینکه بارها خواسته شده است وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت آمار تولید و ذخیره‌سازی را به ما نداده‌اند، اما به دلیل فراوانی تولید که امسال اتفاق افتاد و به تبع آن قیمت در بازار کاهش یافت، امسال نیازی به واردات میوه نیست.

به گزارش فارس،‌ در حالی که متولیان تولید از فراوانی تولید خبر می‌دهند، واردات میوه معمولا همه ساله در ایام عید وجود دارد،این واردات به دلیل ترس از گرانی بازار انجام می‌شود اما رئیس اتحادیه باغداران معتقداست واردات میوه هیچ زمانی قیمت بازار را کاهش نداده است و برخی معتقدند حتی به دلیل رقابتی که میوه‌های خارجی ایجاد می‌کند، قیمت میوه داخلی را افزایش می‌دهد.

یکی دیگر از دلایل واردات پراکندگی وظایف است که تولید در وزارت جهاد و سیاست‌های واردات و صادرات در وزارت صنعت مدیریت می‌شود.

بر اساس قانون انتزاع(تمرکز وظایف کشاورزی در وزارت جهاد) که اسفند 91 ابلاغ شد، قرار است سیاست‌های واردات و صادرات محصولات کشاورزی به وزارت جهاد سپرده شود.

جدیدترین خبر حاکی است، تغییر و تحول اجرای قانون انتزاع و انتقال وظایف از وزارت صنعت به جهاد تا پایان سال نهایی می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها