کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت نفت در آستانه اجلاس وزرای اوپک کاهش یافت


کد خبر : ۳۰۸۴۸سه شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱:۵۶۵۹۴ بازدید

در حالیکه وزرای نفت و انرژی عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت خود را برای اجلاس فردا در وین اتریش آماده می‌کنند، قیمت نفت در بازارهای جهانی ...

در حالیکه وزرای نفت و انرژی عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت خود را برای اجلاس فردا در وین اتریش آماده می‌کنند، قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافته است.

هر بشکه نفت خام آمریکا امروز در معاملات نیویورک با 1 دلار و 75 سنت کاهش به 45 دلار و 33 سنت رسید.

نفت برنت هم امروز با کاهش حدودا دو دلاری بشکه‌ای 46 دلار و 44 سنت معامله شد.

اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) فردا در مقر این سازمان در وین پایتخت اتریش درباره جزئیات کاهش تولید نفت تصمیم‌گیری می‌کنند.

ایگناسیوس جونان، وزیر انرژی اندونزی درباره احتمال رسیدن توافق بین اعضای اوپک اظهار تردید کرده است. او گفته است: "امروز احساس دوگانه‌ای دارم. نمی‌دانم. باید ببینیم چه می‌شود."

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت کشورمان هم در بدو ورود به وین گفته است: "ایران تولید نفت خود را کاهش نخواهد داد."

اختلاف نظر بعضی از اعضای اوپک بر سر جزئیات طرح کاهش تولید نفت، پیش بینی درباره موفقیت یا شکست این مذاکرات را سخت کرده است.

دو ماه پیش وزرای کشورهای عضو این سازمان در حاشیه اجلاس بین‌المللی انرژی در الجزیره جلسه‌ فوق‌العاده تشکیل دادند و تصمیم گرفتند سقف تولید سازمان را از 33 میلیون و 500 هزار بشکه در روز به 32 میلیون و 240 هزار بشکه کاهش دهند.

تصمیم‌گیری نهایی در این مورد به نشست رسمی وزیران که فردا برگزار می‌شود، موکول شد. نشست الجزیره همچنین موافقت کرد که سه کشور را از کاهش تولید معاف کند. ایران به دلیل عدم امکان استفاده از سهمیه این کشور در زمان تحریم هسته‌ای و دو کشور نیجریه و لیبی به خاطر کاهش تولید در نتیجه حمله گروه‌های مسلح به تاسیسات نفتی آنها از تصمیم برای کاهش سهمیه معاف شدند. حصول توافق اعضای اوپک در مذاکرات فردا باعث افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها