کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گزارش اولیه حادثه برخورد قطارهای مسافری منتشر شد


کد خبر : ۳۰۷۷۶یکشنبه، ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۴۵۱۱۴ بازدید

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای جزییات گزارش سانحه برخورد قطارهای مسافری در بلاک گرداب- هفتخوان مورخ ...

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای جزییات گزارش سانحه برخورد قطارهای مسافری در بلاک گرداب- هفتخوان مورخ ۹۵/۹/۵ منتشر کرد.

در اطلاعیه راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص جزییات این سانحه آمده است‌: در ساعت ۷:۲۲ صبح روز ۹۵/۹/۵، قطار مسافری سمنان - مشهد شماره ۳۲۴۲ (متشکل از لکوموتیو شماره ۱۵۵۷ و ۵ دستگاه سالن مسافری) در بلاک گرداب - هفتخوان (کیلومتر ۲۹۱) به انتهای قطار مسافری تبریز - مشهد شماره ۴۸۰۲ (متشکل از لکوموتیو شماره ۱۶۲۲ و ۱۳ دستگاه سالن مسافری) که به دلیل مشکلات ناشی از برودت هوای سرد و ترمز خود به خودی قطار متوقف شده بود، برخورد می کند که  در این حادثه متاسفانه تعدادی از مسافرین و مامورین قطار جان خود را از دست داده و تعدادی از مسافرین نیز دچار مصدومیت می‌شوند.

در این اطلاعیه آمده است:  دراین سانحه لکوموتیو ۱۵۵۷ از خط خارج ، واژگون شده و دچار حریق می شود و سه سالن انتهایی قطار تبریز- مشهد و ۵ سالن قطار سمنان- مشهد نیز دچار حریق می‌شوند و هر دو بلاک زوج و فرد مسدود می شوند.

 توالی رخدادها تا وقوع حادثه طبق مستندات مندرج در این اطلاعیه به این ترتیب است که  در ساعت ۶:۱۴ مورخ ۹۵/۹/۵، قطار ۴۸۰۲ تبریز- مشهد با ۴۳۲ نفر مسافر از ایستگاه گرداب به سمت هفتخوان حرکت می  کند که  مطابق اطلاعات به دست آمده از سامانه ثبت وقایع، قطار مذکور از ساعت ۶:۳۲ به علت برودت هوا و ترمز خود به خود قطار؛در کیلومتر ۲۹۱ متوقف بوده است.

همچنین ساعت ۷ صبح کشیک مامورین CTC و کنترل خاتمه یافته و مامورین جدید جایگزین می‌شود.

در ساعت ۷:۰۸ لکوموتیوران قطار ۴۸۰۲ تبریز- مشهد طی تلفنگرام شماره ۱ سیار از طریق ایستگاه هفتخوان به کنترل ترافیک شاهرود اعلام می‌کند: "به علت یخ زدن ترمز قطار، در کیلومتر ۲۹۱ متوقف هستیم که پس از رفع عیب، ادامه سیر خواهیم داد."

در ساعت ۷:۰۸ قطار مسافری ۳۲۴۲ سمنان- مشهد با ۱۱۰ نفر مسافر وارد ایستگاه گرداب شده و در ساعت ۷:۰۹ به صورت عبوری به ایستگاه هفتخوان حرکت می‌کند.

در ساعت ۷:۱۴ قطار مسافری سمنان- مشهد ۳۲۴۲، با توجه به قرمز بودن چراغ بلاک میانی در پشت چراغ IB۶۰  متوقف و لکوموتیوران قطار با اعلام مراتب توقف و قرمزبودن چراغ از کارشناس CTC کسب تکلیف می‌کند.

کارشناس CTC شاهرود به صورت شفاهی   از طریق بیسیم مجوز خاموش کردن سیستم ATC و ادامه سیر تا ایستگاه هفتخوان را به لکوموتیوران قطار سمنان- مشهد اعلام می کند و قطار در ساعت ۷:۱۸ از محل حرکت می‌کند. همچنین کارشناس CTC ضمن مکالمه با کنترل منطقه نسبت به گزارش خرابی IB۶۱ اقدام می‌کند.

در ساعت ۷:۲۲ کنترلر کنترل ترافیک شاهرود، طی تلفنگرام به شماره ۷۷۶۱- ۹۵/۹/۵ مراتب خرابی را به مامور علائم، اعلام می‌کند.

ساعت ۷:۲۲ قطار مسافری ۳۲۴۲ سمنان- مشهد با سرعت Km/h ۱۳۲ (سرعت مجاز در بلاک ۱۴۰ Km/h) با قطار ۴۸۰۲ تبریز-مشهد (متوقف) برخورد می‌کند.

برئاساس مستندات موجود مامورین کنترل ترافیک شاهرود، مامورین اپراتور CTC،مامورین قطار ۴۸۰۲ تبریز -مشهد و مامورین قطار ۳۲۴۲ سمنان-مشهد از جمله افراد درگیر در این حادثه بوده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها