کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آیا اجلاس بعدی G20 در سایه ترامپ قرار می‌گیرد؟


کد خبر : ۳۰۷۳۸شنبه، ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲:۵۱۷۴۵ بازدید

صدراعظم آلمان در واکنش به نشانه‌های ملی‌گرایی، بر حفظ موازین گروه 20 تاکید کرد. وزیر دارایی آلمان نیز ابراز نگرانی کرده که سیاست‌های ترامپ ...
آیا اجلاس بعدی G20 در سایه ترامپ قرار می‌گیرد؟آیا اجلاس بعدی G20 در سایه ترامپ قرار می‌گیرد؟

صدراعظم آلمان در واکنش به نشانه‌های ملی‌گرایی، بر حفظ موازین گروه 20 تاکید کرد. وزیر دارایی آلمان نیز ابراز نگرانی کرده که سیاست‌های ترامپ، تصمیم‌گیری‌های جی-۲۰ برای مقابله با گریزگاه‌های مالیاتی را مسکوت بگذارد.

صدراعظم آلمان روز شنبه (26 نوامبر/6 آذر) در یک ویدئو-پادکست، سخنانی پیرامون گرایش‌ بازگشت به ملی‌گرایی ایراد کرد. او گفت از تاریخ آموخته‌ایم که تمرکز کشورها روی خویش، بیشتر زیان‌بار بوده تا مفید. به تاکید آنگلا مرکل، ملی‌گرایی می‌تواند ناشی از آن باشد که مردم، جهانی‌سازی را با از دست دادن مشاغل خود تجربه کرده‌اند و این که فرصت‌های اشتغال‌شان به جای دیگر منتقل شده ‌است.

خانم مرکل افزود که باید تلاش برای بازگشت به گذشته را بررسی کرد و از آن درس گرفت: «لازم است به طور روشن و شفاف در این زمینه گفت‌وگو کنیم که مشکل از کجا ناشی می‌شود.»

صدراعظم آلمان گفت در اجلاس گروه ۲۰ در چین پیرامون مازاد تولید در عرصه فولاد صحبت شد و این که به این ترتیب، در مناطق دیگری از دنیا، کسانی یا کارشان را از دست می‌دهند و یا در بیم از آینده شغلی خود به سر می‌برند.

به اعتقاد آنگلا مرکل، در مرحله کنونی، دیدارهای سران کشورها در چارچوب نشست‌هایی چون جی ۲۰ به مراتب از قبل مهم‌تر هستند.

او از این که آلمان از اول دسامبر ریاست جی ۲۰ را بر عهده می‌گیرد ابراز خرسندی کرد. اجلاس بعدی بیست کشور صنعتی و در حال توسعه قرار است در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۷ در شهر هامبورگ برگزار شود.

ترامپ و اجلاس آتی جی-۲۰

به موازات سخنان انگلا مرکل، وبسایت اشپیگل آنلاین نیز طی گزارشی نوشت که دولت آلمان بیم دارد  با روی کار آمدن ترامپ، طرح‌های اجلاس بعدی جی-۲۰ دستخوش تغییراتی شوند. این بیم از جمله به مسکوت ماندن طرح مبارزه با فرارهای مالیاتی بر می‌گردد. وولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان مستقیما در همین زمینه ابراز نگرانی کرده است.

نشست وزیران دارایی ۲۰ کشور مهم صنعتی و در حال توسعه برای اعلام تصمیم نهایی در موضوع گریزگاه‌های مالیاتی، قرار است در ۱۷ و ۱۸ مارس ۲۰۱۷ در شهر بادن بادن آلمان برگزار شود. در این تاریخ، دو ماه از ریاست جمهوری دونالد ترامپ گذشته است.

وولفگانگ شویبله و همکارانش در وزارت دارایی آلمان عقیده دارند که وزیر خزانه‌داری جدید آمریکا و اطرافیانش نمی‌توانند در این فاصله، تصمیمی قطعی بگیرند. روال معمول در آمریکا این است که با تغییر دولت، بخش بزرگی از کارکنان و پرسنل وزارت‌خانه‌ها تعویض می‌شوند.

گروه ۲ شامل بیست قدرت مهم صنعتی و نوظهور در جهان است.

​این گروه در سال ۱۹۹۹ در واکنش به بحران اقتصادی در آسیا تشکیل شد. در نشست‌های جی-۲۰، وزیران دارایی کشورهای جی-۷ به همراه روسای دولتی و مدیران بانک‌های مرکزی آنها و هم‌چنین روسای جمهوری و نخست وزیران اتحادیه اروپا شرکت می‌کنند. رئیس بانک‌مرکزی اروپا، رئیس صندوق جهانی پول، رئیس کمیته پولی و مالی بین‌المللی، رئیس بانک جهانی و رئیس کمیته توسعه و گسترش بانک جهانی از جمله شرکت کنندگان این اجلاس هستند.

کشورهای عضو این گروه، دو سوم کل جمعیت دنیا و ۹۰ درصد تولید ناخالص جهان را دارند.

وولفگانگ شویبله بیم دارد که دونالد ترامپ، دست به اقداماتی تکروانه بزند؛ چیزی که منجر به تضعیف گروه ۲۰ و نقش تعیین کننده آن در تصمیم‌گیری‌های کلان خواهد شد. 
نگرانی از تصمیم‌گیری‌های احتمالی ترامپ پیش‌تر در اجلاس اپک (سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا – اقیانوسیه)  نیز ابراز شده‌اند. یک نمونه به بحث فسخ قرارداد ترانس پاسیفیک باز می‌گردد که ترامپ از بازبینی و لغو آن حرف زده است. او گفته به این ترتیب فرصت‌های کاری برای مردم آمریکا از دست نخواهد رفت.

اپک شامل 21 کشور است که 57 درصد اقتصاد دنیا را در دست دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها