کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکود در بازار لوازم خانگی


کد خبر : ۳۰۷۳جمعه، ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱:۵۵۵۳۳۳ بازدید

به دلیل کیفیت پایین محصولات داخلی، مردم به خرید کالای خارجی تمایل بیشتری دارند و از طرفی به دلیل پایین آمدن قیمت ارز و انتظار مردم به کاهش قیمت، از خرید محصولات خارجی هم صرف‌نظر می‌کنند.

طاهری کارشناس اقتصادی درباره وضعیت کنونی لوازم خانگی گفت: درحال حاضر ما با رکود بازار لوازم خانگی روبه‌رو هستیم و بازار لوازم خانگی به دلیل کمبود مواد اولیه دستخوش نوسانات است علاوه براین بخشی از وارداتی که از برخی کشورها وارد می‌شود با توجه به پایین بودن قیمت ارز و انتظار مردم به کاهش قیمت کالا از خرید خودداری کردند.

ازطرفی کیفیت محصولات داخلی آن‌چنان نیست که مردم تمایل به خرید کالای داخلی داشته باشند و بخاطر رقابتی که بین تولیدکنندگان خارجی و داخلی به علت افزایش قیمت‌ها که از خارج برای آن‌ها تمام می‌شود از فروش خودداری می‌کنند.

وی در ادامه گفت:‌برخی از تولیدکنندگان ما که صادرکننده نیز هستند،‌ خط تولید خود را کاهش دادند که این مسئله نیز تأثیرگذار بود.

البته ما با مقدار کاهش قیمت‌ها هم روبه‌رو بودیم. شرکت‌هایی مثل شرکت LG برای رقابت با دیگر تولیدکنندگان قیمت کالاها را کاهش داد. ولی نسبت به سال 91 کاهش آن‌چنانی نداشتیم که محسوس باشد. ولی اگر از تولیدکنندگان داخلی حمایت نشود، ما شاهد افزایش بیشتر قیمت‌ها خواهیم بود و چون برخی از شرکت‌ها دست به نوسازی و تعدیلی نیرو زدند وزارت صنعت معدن و تجارت باید از تولیدکنندگان داخل حمایت کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها