کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرمازدگی اخیر باعث گرانی مرکبات نمی‌شود


کد خبر : ۳۰۶۸۰جمعه، ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳:۴۷۱۶۱۴ بازدید

طی هفته گذشته بارش برف در بسیاری از نقاط کشور به ویژه استان‌های شمالی باعث سرمازدگی بسیاری از محصولات و تولیدات بخش کشاورزی ...
سرمازدگی اخیر باعث گرانی مرکبات نمی‌شودسرمازدگی اخیر باعث گرانی مرکبات نمی‌شود

طی هفته گذشته بارش برف در بسیاری از نقاط کشور به ویژه استان‌های شمالی باعث سرمازدگی بسیاری از محصولات و تولیدات بخش کشاورزی شد اما قائم مقام خانه کشاورز معتقد است که این سرمازدگی نمی‌تواند کمبود و گرانی مرکبات را باعث شود چرا که  میزان خسارت وارده مشخص نیست و این محصولات در بسیاری از استان‌های کشور که آسیبی ندیده‌اند تولید می‌شوند.

عنایت‌الله بیابانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بارش برف طی هفته گذشته در استان‌های شمالی باعث سرمازدگی و خسارت به باغ‌های مرکبات شد اما با توجه به اینکه میزان تولیدات در این زمینه بسیار بیشتر از نیاز کشور است، خسارت وارد شده به باغ‌ها محدود بوده و در بسیاری دیگر از استان‌های کشور نیز تولید مرکبات داریم این سرما زدگی و خسارت نمی‌تواند باعث کمبود و گرانی مرکبات شود.

وی افزود: صادرات مرکبات که اخیرا در قالب سیاست‌ بازار در مقابل بازار قوت گرفته برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی به ویژه مرکبات و افزایش حاشیه سود تولیدکنندگان بسیار مناسب است و باید این سیاست ادامه پیدا کند و افزایش صادارات مرکبات نیز اگر با کنترل بازار و قطع کردن دست دلالان و واسطه غیر ضرور همراه باشد کمبود و گرانی برای این محصولات باغی به همراه نخواهد داشت.

توصیه به باغداران سرمازده

 بیابانی ادامه داد: به باغداران استان‌های شمالی و دیگر مناطق که با بارش برف و سرما زدگی مواجه شده‌اند توصیه کرده است که  ضمن برف‌روبی از درختان و روشن‌کردن آتش در باغ برای جلوگیری از یخ‌زدن و سرمازدگی بیشتر محصولات‌شان، میوه‌های روی درخت را هرچه سریع‌تر برداشت کنند تا بیش از این خسارت نبینند.

 وی همچنین در خصوص وضعیت بیمه محصولات کشاورزی گفت: متاسفانه  وضیعت بیمه ‌محصولات کشاورزی مناسب نیست و آن طور که باید از باغداران حمایت نمی‌شود چرا که به عنوان مثال برای از بین رفتن ۷۰۰ اصل درخت مرکبات ۱۰۰ هزار تومان از سوی بیمه به باغدار پرداخت شده و توصیه می‌شود که دولت بیمه محصولات کشاورزی راجدی بگیرد تا باغداران برای ادامه تولیدشان که با ریسک بالایی همراه است انگیزه داشته باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها