کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تداوم رکود و گرانی در بازار خودرو + قیمت روز


کد خبر : ۳۰۶۶پنجشنبه، ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵:۱۲۱۶۷۰۸ بازدید

در شرایطی که خودروسازان اعلام کرده‌اند قیمت محصولات خود را تا پایان سال تغییر نخواهند داد و بازار نیز از موضع گرانی‌اش عقب‌نشینی چندانی نکرده، مشتریان همچنان با بازار قهرند و خریدو‌فروش چندانی صورت نمی‌گیرد.
تداوم رکود و گرانی در بازار خودرو + قیمت روزتداوم رکود و گرانی در بازار خودرو + قیمت روز

ظاهرا مشتریان هنوز هم در انتظار کاهش قیمت خودرو مانده و گمان می‌برند که قیمت‌ها پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی از دوشنبه هفته آینده، کاهش چشمگیری خواهد داشت. این در شرایطی است که خودروسازان همچنان بر ارزان نشدن خودرو تاکید دارند و حتی از افزایش آن طی سال آینده می‌گویند. با این حال گوش مشتریان به این حرف‌ها بدهکار نیست و از همین رو بازار خودرو در حال سپری کردن یکی از شدیدترین دوره‌های رکود خود در سال‌های اخیر است. از طرفی، اما با وجود رکود بازار، قیمت‌ها کاهش چندانی نداشته‌اند و بعید هم به نظر می‌رسد اتفاقی مطابق با آنچه مشتریان انتظارش را می‌کشند، در مورد قیمت خودروها رخ بدهد. 

افت و خیز محدود وارداتی‌ها 

اما آن طور که فعالان بازار می‌گویند، در حال حاضر هیوندایی آزرا که روندی نزولی را طی یکی، دو ماه گذشته تجربه کرده، 191 میلیون تومان به فروش می‌رسد. سوناتا نیز قیمتی برابر با 131 میلیون تومان دارد که این موضوع از کاهش قیمت آن حکایت می‌کند. هیوندایی IX55، اما دو میلیون تومان گران شده و هم‌اکنون 218 میلیون تومان خریدو‌فروش می‌شود. دیگر مدل هیوندایی به نام IX35 نیز در حال حاضر 136 میلیون تومان به فروش می‌رسد. هیوندایی i30 نیز که تغییر قیمت خاصی نداشته، هم‌اکنون 92 میلیون تومان به فروش می‌رود. این خودرو البته در مقایسه با یکی دو ماه پیش کاهشی حدودا چهار میلیونی را تجربه کرده است. در بین محصولات کیا نیز مدل اسپورتیج 139 میلیون تومان خریدو‌فروش می‌شود و سراتو هم در مدل 2014 خود 109 میلیون تومان قیمت دارد. از سوی دیگر، اما تویوتا یاریس‌هاچ بک 83 میلیون تومان خریدو‌فروش می‌شود و مدل اوریون نیز 186 میلیون تومان به فروش می‌رسد. 

افت قیمت تیانا 

اما سری هم به بازار خودروهای داخلی بزنیم که تغییر خاصی در آن به چشم نمی‌آید. به گفته فعالان بازار، تنها تیانا و در این هفته با نوسان قیمت محدودی روبه‌رو بوده و یک میلیون تومان ارزانی را تجربه کرده است. تیانا که نامش در رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی طی آذرماه نبود، در حال حاضر 139 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در بین دیگر خودروهای داخلی، تندر ایران‌خودرو هم‌اکنون 36 میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رود و مدل پارس خودرویی آن نیز 37 میلیون تومان قیمت دارد.  تندر مدل E1 هم 33 میلیون تومان به فروش می‌رسد که تغییری نسبت هفته قبل نداشته است. از بازار مگان هم خبر می‌رسد این خودرو هم‌اکنون در همان قیمت 88 میلیون تومان خود باقی مانده و تغییری را تجربه نکرده است. فعالان بازار در مورد تیبا نیز می‌گویند که این خودرو با تغییر قیمتی روبه‌رو نبوده و در حال حاضر 22 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد. 

همچنین سوزوکی گرندویتارا نیز هم‌اکنون 125 میلیون تومان قیمت دارد و مزدا3 هم 114 میلیون تومان به فروش می‌رود که هیچ ‌کدام تغییر قیمت خاصی نداشته‌اند. اما از بازار خبر می‌رسد که در حال حاضر پژو 206 تیپ 2 با قیمتی معادل 37 میلیون تومان خریدو‌فروش می‌شود.  در بین دیگر پژویی‌های ایران‌خودرو، تیپ۶ این محصول هم در حال حاضر 49 میلیون تومان خریدو‌فروش می‌شود که البته بسیار کمیاب است. مدل صندوقدار و اتومات 206؛ یعنی V9 هم با قیمتی برابر با 49 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین V8 نیز به‌عنوان مدل صندوقدار، اما دنده معمولی ۲۰۶، از قیمتی برابر با 35 میلیون تومان برخوردار است. از پژو 206 مدل V20 نیز خبر می‌رسد که با قیمت 35 میلیون تومان به فروش می‌رود. همچنین پژو 206 تیپ 5 که افت و خیز قیمتی نداشته، هم‌اکنون 36 میلیون تومان خریدو‌فروش می‌شود. در بین دیگر مدل‌های پژو، هم‌اکنون پژو 405 با قیمتی برابر با 28 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد و سمند مدل LX هم با توجه به ثبات قیمتی که داشته، 27 میلیون و 500 هزار تومان خریدو‌فروش می‌شود. همچنین پژو پارس نیز در حال حاضر 35 میلیون و 100  هزار تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از ثبات قیمت پارس حکایت دارد. 

از رانا هم خبر می‌رسد که این خودرو در حال حاضر 31 میلیون تومان خریدو‌فروش می‌شود. در بین مدل‌های پراید، مدل 111 قیمتی برابر با 19 میلیون تومان دارد و پراید 131 نیز که تغییری در قیمت آن به وجود نیامده، 17 میلیون و 800 هزار تومان خریدو‌فروش می‌شود و پراید 132 هم 17 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها