کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه 1213 دلار


کد خبر : ۳۰۵۹۳چهارشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۲۱۶۸۱ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با افزایش نسبی روبرو شده و این در شرایطی است که سرمایه‌گذاران بین‌المللی ...

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با افزایش نسبی روبرو شده و این در شرایطی است که سرمایه‌گذاران بین‌المللی منتظر انتشار متن مذاکرات نشست نوامبر فدرال رزرو هستند.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر روشن شدن وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر هستند.

بر اساس این گزارش بسیاری از گمانه زنی ها نشان می دهد که فدرال رزرو به احتمال زیاد نرخ بهره را در نشست دسامبر افزایش خواهد داد. فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر گذشته نرخ بهره را برای نخستین بار در ده سال اخیر افزایش داده است. به نظر می رسد قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره واکنش نشان می دهد.

قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه در بازارهای بین المللی با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1213 دلار رسیده است. قیمت طلا در پایان مبادلات روز سه شنبه با افت 0.15 درصدی روبرو شده بود. شاخص ارزش دلار نیز در برابر ارزهای معتبر بین المللی تغییر چندانی نداشته و به 100.99 واحد رسیده است. تازه ترین آمارهای اقتصادی در آمریکا نشان می دهد که فروش مسکن در بازار این کشور طی ماه اکتبر به بالاترین سطح در 9 سال گذشته رسیده است.

3 شاخص اصلی بورس وال استریت آمریکا نیز روز گذشته با افزایش چشمگیری روبرو شده است و شاخص سهام در بازارهای اروپا نیز تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به سیاست های مالی و اقتصادی دونالد ترامپ با افزایش همراه شده است. ترامپ قول داده است تا 10 سال آینده بیش از هزار میلیارد دلار برای توسعه زیرساختهای اقتصادی آمریکا هزینه کند. اجرای این سیاست های در نهایت موجب افزایش نرخ تورم خواهد شد و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا موجب افزایش تقاضای فیزیکی طلا در اروپا شده است. آمارهای رسمی گمرک سوییس نیز نشان می دهد که این کشور طی ماه گذشته برای نخستین بار در یک سال اخیر به صادر کننده خالص طلا تبدیل شده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، صادرات طلای سوییس به هند به بالاترین سطح ار ژانویه رسیده و صادرات طلا به هنگ کنگ نیز به بالاترین رکورد در سال 2016 رسیده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.42 درصد کاهش به کمتر از 904 تن رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها