کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

موضع متفاوت کیهان درباره لغو سخنرانی مطهری


کد خبر : ۳۰۵۴۸سه شنبه، ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۳۳۸۴۲ بازدید

دیروز، لغو سخنرانی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد، سروصدای زیادی به‌پا کرد؛ روزنامه «کیهان» اما موضع متفاوتی دارد و ...

دیروز، لغو سخنرانی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد، سروصدای زیادی به‌پا کرد؛ روزنامه «کیهان» اما موضع متفاوتی دارد و می‌گوید اینها فضاسازی کاذب است.

روزنامه «کیهان» در بخشی از گزارش خود با اشاره به لغو سخنرانی علی مطهری، نوشته است: لغو یک سخنرانی در مشهد موج جدیدی را در میان دولتمردان، مدعیان اطلاح‌طلبی و رسانه‌های آنها به راه انداخته و این در حالی است که سخنران فقط یک مهره است و پروژه اصلی حاشیه‌سازی برای فراموش کردن مسائل و مطالبات اصلی مردم، از جمله بیکاری، رکود و رسیدگی به حقوق‌های نجومی است.

لغو سخنرانی یک نماینده مجلس باعث شد تا اتفاقات عجیب و غریبی رخ دهد و بلافاصله شاهد موضع‌گیری‌های فوری از سوی برخی دولتمردان و نمایندگان طیف اصلاح‌طلب باشیم که در رأس آنها نامه علی مطهری به رئیس‌جمهور بود که باز هم تهمت‌پراکنی و تهدید رئیس‌جمهور را به همراه داشت. می‌گوییم «باز هم»، چراکه علی مطهری در این‌گونه اقدامات و بیان ظن و گمان‌های خویش در نامه‌های سرگشاده و سپس عذرخواهی سابقه دارد. البته در مورد نخست یعنی بیان ظن و گمان به صورت تهمت و افترا از آنجا که جارچیان رسانه‌ای هم‌سو با خویش را به همراه دارد معمولاً با آب و تاب فراوان به آن پرداخته شده و به مورد دوم یعنی عذرخواهی وی معمولاً با دیده اغماض نگریسته شده است.

در حالی که کشور با مشکلاتی اساسی نظیر آلودگی هوا، بیکاری، رکود، فیش‌های نجومی و ... مواجه است و چند ماهی بیشتر به پایان دولت نمانده پرداختن و پر رنگ کردن لغو یک سخنرانی با چه هدفی صورت می‌گیرد؟ به راستی اگر در مورد مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبان هستند یا معضلاتی مانند فیش‌های نجومی که شش ماه از مطرح شدن آن می‌گذرد دولت به همین سرعت واکنش نشان می‌داد آیا بسیاری از آنها تاکنون رفع نشده بود؟

این روزنامه در ادامه، نامه‌نگاری علی مطهری نایب رئیس مجلس با حسن روحانی رئیس‌جمهور را بازخوانی کرده و سپس با استناد به گزارش یک سایت خبری، مدعی شده است: در سه سال اخیر دست کم 62 سخنرانی منتقدان دولت در دانشگاه‌ها و مساجد کشور لغو شده اما مدعیان امروز درباره علل لغو این سخنرانی‌ها سکوت معناداری داشته‌اند.

در ادامه این گزارش نیز با اشاره به برخی واکنش‌ها درباره این موضوع، نوشته است: «سایت مشرق در گزارشی پیرامون این موضوع نوشت: در این موج رسانه‌ای تنها کسی که نباید توجهی به گفته‌ها و ادعاهایش داشت، شخص مطهری است که اظهارات خلاف واقعش مصادیقی دارد که به ذکر یکی از آن‌ها اشاره می‌شود.

خردادماه سال 94، همایشی با عنوان «دولت، ملت، همدلی و همزبانی» که قرار بود با سخنرانی علی مطهری و چند تن دیگر در تالار شهیدان نژاد فلاح شهر کرج برگزار شود، به دلیل رزرو قبلی تالار جهت اجرای یک برنامه فرهنگی، لغو گردید و از طرف مسئولین شهری، از متولیان برگزاری آن همایش خواسته شد زمان آن را تغییر دهند یا محل دیگری را برای این مراسم انتخاب کنند.

به دلیل عدم موافقت برگزارکنندگان این مراسم با تغییر محل و اطلاع‌رسانی نامناسب به میهمانان از جمله علی مطهری، وی طی یک نامه سرگشاده به رئیس‌جمهور، نسبت به مسئولین استانی و در رأس آن‌ها نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، اقدام به اعتراض و اتهام نمود و دلیل لغو این همایش را سخنرانی خویش و اعتراض امام‌جمعه کرج و بعضی افراد دیگر به این سخنرانی دانست. نامه علی مطهری مطابق معمول مورد بهره‌برداری و فضاسازی رسانه‌های مخالف نظام قرار گرفت.

مطهری در این نامه، لغو سخنرانی را به صراحت و بدون هیچ دلیلی به امام جمعه و یک نهاد نظامی و یک از نمایندگان کرج نسبت داده است. دو ماه بعد از تهمت و دروغ علی مطهری، وی نامه دیگری به امام جمعه کرج می‌نویسد و عذرخواهی می‌کند.

این روزنامه در پایان گزارشش، علی مطهری را به «حاشیه‌سازی برای دیده‌شدن» متهم کرده و نوشته است: شخصی مانند علی مطهری چیزی برای نگفتن باقی نگذاشته است. هم او بود که اظهارات توهین‌آمیزش در همین اواخر در مورد امام رضا (ع) در دانشگاه سمنان موجی از اعتراض را نسبت به او برانگیخت و کار به آنجا رسید که خود وی گفت: «بهتر بود آن حرف را در مورد امام رضا (ع) نمی‌زدم».

در چنین حالتی مشخصاً فرد از لغو برنامه سخنرانی خود بهره بیشتری خواهد برد، چراکه در صورت برگزاری این سخنرانی نیز شخص علی مطهری نکته نگفته دیگری باقی نگذاشته است که به آن چنگ نینداخته باشد؛ چراکه سخنرانی وی در دانشگاه سمنان و جمله توهین‌آمیز او به ساحت امام رضا (ع) برای توجیه برگزاری کنسرت در شهر مشهد گویای این نکته است؛ ضمن آنکه اگر سرعت دولت و برخی نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس در برخورد با معضلاتی مانند آلودگی هوا، بیکاری، فیش‌های نجومی و... مانند موضوع لغو سخنرانی علی مطهری بود شاید بسیاری از آنها تاکنون حل شده بود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها