کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تحریم‌ها لغو شود، چند مدل جدید خودرو به بازار می‌آید


کد خبر : ۳۰۵۴چهارشنبه، ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸:۴۷۱۱۵۰۸ بازدید

دبیر انجمن نعمت بخش می گوید لغو تحریم صنعت خودرو که از اول بهمن ماه قرار است به اجرا در آید می تواند روند توسعه محصول را در ایران سرعت بخشد و تنوع مدل ها را در بازار زیاد کند.

احمد نعمت بخش در گفتگو با شبکه ایران گفت: رفع تحریم ها از صنعت خودرو در 30 ژانویه می تواند روند توسعه محصول در صنایع خودروسازی که کند شده بود را سرعت بخشد. 

به گفته وی با رفع تحریم ها می توان انتظار داشت که برندهایی همانند سراتو کیاموتورز و دنای ایران خودرو به تولید انبوه برسند و روانه بازار شوند.سایپا دو سال پیش تجهیزات و خط تولید برای تولید سراتو یکی از برندهای روز کیاموتورز را در ایران راه اندازی کرد اما به علت فشار تحریم‌ها شریک کره ای حاضر به ادامه همکاری در آن مقطع نشد و سرمایه‌گذاری سایپا به نتیجه ای نرسید. در نقطه مقابل شرکت ایران خودرو نیز اوایل سال گذشته خودرو دنا را رونمایی کرد که هر چند به گفته دست‌اندرکاران صنعت خودرو تقریبا مشخصاتی همانند سمند دارد اما یک تنوع محصول برای بازار داخل به حساب می آید. 

نعمت بخش در این باره می گوید: در حال حاضر به واسطه تحریم ها خط تولید سراتو در شرکت سایپا خاک می خورد اما انتظار می رود که این سرمایه گذاری از حالت رکود خارج شود.دبیر انجمن خودروسازان هم چنین تاکید می کند: اولین نمود تسریع در روند توسعه محصول برطرف شدن نارضایتی مردم از خودروهای داخلی با آمدن مدل های جدید است.نعمت بخش افزود: بسیاری از مردم به علت اینکه تولید مدل‌های کنونی بعضا به 20 سال پیش هم بر می گردد از کیفیت خودروها ناراضی‌اند و این لغو تحریم‌ها می تواند زمینه را برای همکاری بیشتر و ارائه مدل‌های به روز فراهم آورد.به گفته وی دومین اثر برداشته شدن تحریم ها هم کاهش هزینه های خرید قطعات از خارج از کشور است که بعضا در شرایط تحریم هزینه ها را تا 30 درصد بالا می برد.وی افزود: این کاهش هزینه می تواند باعث جبران ضرر و زیان شرکت های خودروسازی شود. 


نعمت بخش خاطر نشان کرد: در 6 ماه ابتدایی امسال دو شرکت ایران خودرو و سایپا بیش از یک هزار میلیارد تومان متضرر شده‌اند. به گفته وی عمده علت این ضرر به قیمتگذاری دستوری خودروها در بازار داخل بر می گردد هر چند اگر تحریم‌ها نبود و نرخ ارز بالا نمی‌رفت خودروها گران نمی‌شد و نارضایتی هم در بازار نبود. 

دبیر انجمن خودروسازان در بخش دیگری از مصاحبه خود درباره شروط همکاری با خودروسازان مطرح خارجی گفت: قیمت رقابتی، صادرات حداقل 30 درصدی تولیدات از ایران به خارج از کشور و دسترسی سریع به نقشه ساخت قطعات برای افزایش داخلی سازی از شروطی است که در دور جدید همکاری ها به آن توجه خواهد شد. نعمت بخش خاطرنشان کرد: در دوره جدید همکاری با شرکت های خودروسازی همه شرکت ها می توانند در صورت برآورده کردن شروط بالا با شرکت های خودروسازی داخلی همکاری داشته باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها