کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قدرت سورپرایز کیاموتورز; بررسی کادنزا 2017


کد خبر : ۳۰۴۳۴یکشنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۴۲۹۸۸۵ بازدید

باور کردن اینکه کیا از زمان معرفی و ورود به بازار آمریکا در سال 1994 تا به امروز چه روندی را طی کرده سخت است. اولین خودروهای کیا در بازار آمریکا از ...

پدال- باور کردن اینکه کیا از زمان معرفی و ورود به بازار آمریکا در سال 1994 تا به امروز چه روندی را طی کرده سخت است. اولین خودروهای کیا در بازار آمریکا از نظر مشتریان خنده‌دار و مضحک بودند اما پس از 22 سال کیا در این بازار جایگاه رفیعی داشته و شعار “قدرت سورپرایز” این شرکت بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک است.

کیا-کادنزا-2017

کیا همیشه تلاش کرده تا پیشرفت کند. مدل جوان کادنزا نیز برای سال 2017 نو شده و معماری قوی‌تر، سبک‌تر و مستحکم‌تری دارد و از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای تضمین لذت بردن راننده سود می‌برد.

کادنزا تمایل دارد یک محصول خاص برای مصرف‌کنندگانی باشد که چیزی بیش از اپتیما می‌خواهند اما از طرفی چندان تمایلی به مدل بزرگ‌تر و لوکس‌تر K900 نیز ندارند. طراحان و مهندسان کیا رقبایی چون شورولت ایمپالا، تویوتا آوالون، کرایسلر 300 و حتی لکسوس ES 350 را در هنگام ساخت این خودرو هدف قرار داده‌اند.

از نظر ابعاد نیز کیا کادنزا 2017 درست میان رقبای خود قرار می‌گیرد. فاصله‌ی بین محورها، پهنا و طول کلی خودرو تنها چندین سانتی‌متر با حریفان متفاوت است. در طراحی خودرو شاهد دماغه‌ی ببری برجسته شده و خطوط مستقیم ساده هستیم. این طراحی کلی تمیز و شسته‌رفته توسط افراد درک می‌شود البته طراحی آن قدری عمومی‌تر بوده و پروفایل کلی آن می‌تواند متعلق به فیوژن،200 و حتی سوناتا دانسته شود. به همین ترتیب جلوپنجره‌ی آن نیز قابل توصیف نیست. در چند کلام کوتاه باید گفت طراحی کادنزا می‌تواند نگاه‌ها را جلب کند اما ما چیزی بیش از این را می‌خواهیم.
 

کیا-کادنزا-2017

اما خریداران در این کلاس طراحی پرزرق‌وبرق نمی‌خواهند. ساده و تمیز، جذاب و درک شده صفاتی هستند که خریداران را جذب می‌کنند و این همانی است که کیا ارائه می‌کند. به علاوه کابین خودرو نیز مهم و حیاتی است. کابین کادنزا ناامیدکننده نیست و واقعاً ممتاز و لوکس نشان می‌دهد. از ساخته‌های لکسوس یا آکورا خیلی دور نیست و طراحی و کیفیت ساخت کابین واقعاً خوب است. فقط به تغییرات کیا از دهه 90 میلادی تا به امروز فکر کنید!

کابین کادنزا بسیار جادار است و شاید بهترین خودروی کلاس از این نظر باشد. فضای کافی برای سرنشینان صندلی‌های جلو مهیاست و صندلی عقب نیز بزرگ بوده و به همین ترتیب صندوق خودرو نیز جادار است.
 

kia-cadenza-test
اما این تنها جادار بودن نیست که کابین را ممتاز می‌کند. جنس مواد بکار رفته در کابین به‌طور غیرمنتظره‌ای خوب و باکیفیت است و شاهد پلاستیک‌هایی با کیفیت بالا، چرم خوب و کلیدهای مناسب هستیم. شایان‌ذکر است که تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای نیز در کابین بکار رفته‌اند.

سومین نسل سیستم اطلاعات سرگرمی UVO کیا بدون هزینه‌ای اضافی در دسترس است و حتی استفاده از اپل کارپلی و اندروید اتو بر جذابیت‌های آن می‌افزاید. جدای از این موارد، تجهیزات استاندارد بیشتری وجود دارد که برجسته‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از صندلی‌های چرمی، سیستم تهویه اتوماتیک دو ناحیه‌ای، بلوتوث، ورود بدون کلید به همراه دکمه استارت و آینه عقب تاریک شونده خودکار.

کابین کیا-کادنزا-2017

با توجه به لیست پربار تجهیزات و ماهیت لوکس این خودرو، جای شگفتی ندارد که شاهد آپشن های لوکسی در کادنزا باشیم. شما می‌توانید به‌صورت الکتریکی صندوق‌عقب را باز کنید و ببندید. همچنین سانروف پانورامیک و آینه‌های تاشوی برقی نیز وجود دارند. برای دوستداران موسیقی نیز سیستم صوتی هارمن کاردون با 12 بلندگو وجود دارد که تجربه‌ی منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند.

برخلاف برخی رقبا، کیا کادنزا 2017 تنها با یک پیشرانه عرضه می‌شود. خوشبختانه این نسخه از مهندسی قوی‌ای برخوردار است.
 

موتور کیا-کادنزا-2017

قلب تپنده‌ی کادنزا پیشرانه‌ای 6 سیلندر و 3.3 لیتری است که قدرت 290 اسب بخاری و گشتاور 343 نیوتون متری را تولید می‌کند. این پیشرانه اصلاحاتی را به منظور کاهش آلایندگی‌ها و بهبود مصرف سوخت داشته است. کیا اعلام کرده که این خودرو در سیکل شهری/بزرگراهی مصرف سوخت 11.7/8.4 لیتری را در هر صد کیلومتر دارد.

به منظور ثابت کردن طول عمر خودرو و دوری از هزینه‌های تعمیر در طول مدت گارانتی 10 ساله/160 هزار کیلومتر، قوای محرکه‌ی خودرو به‌طور گسترده‌ای آزمایش شده است. مهندسان کیا به مدت 41 روز پیشرانه را روی دینامومتر و روی حداکثر فشار و دور قرار داده‌اند و بیش از یک ماه آن را تحت شدیدترین حالت‌های رانندگی آزموده‌اند.

به منظور ساده‌تر کردن کارها، کادنزا تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود. پیشرانه‌ی 6 سیلندر این خودرو نیز به گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیکی متصل است که توسط کیا و در کره جنوبی توسعه یافته است.

کیا-کادنزا-2017

حرکت خودرو با کابین لوکس آن همخوانی داشته و پالایش شده و آرام به نظر می‌رسد. سواری خودرو نرم و خونسردانه بوده و حداقل در ناهمواری‌های راه که این‌گونه نشان می‌دهد. کادنزا به‌طور غیرمنتظره‌ای ساکت و آرام است. استفاده از شیشه‌ی لایه‌لایه در جلو و درب‌های جلویی و همچنین بکار بردن فوم در ستون‌های A و زیر بدنه باعث ایجاد آرامش رضایت‌بخش برای سرنشینان شده است.

البته برای رسیدن به سرعتی بیشتر باید دور پیشرانه را بالا ببرید. در دورهای پایین شاهد کمبود گشتاور هستیم و گیربکس نیز نمی‌تواند به بهبود اوضاع کمکی بکند.

گیربکس 8 سرعته کادنزا کاملاً بدون خطا عمل می‌کند. تعویض‌ها به دقت و دقیقاً در زمان مناسب انجام می‌شوند و هیچ گله و شکایتی دراین‌باره وجود ندارد. شاید کیا بخواهد درباره‌ی فروش این گیربکس به رقبا فکر کند چون واقعاً نمونه‌ای خوب است!
 

2au6jwy7ogw6zlbz413.jpg

ترمزها نیز خوب عمل می‌کنند و ما چیزی درباره‌ی آن‌ها به یاد نداریم. سیستم فرمان نیز به همین ترتیب قابل فراموش شدن است. البته که خریداران سدان دیفرانسیل جلوی لوکسی چون کادنزا دنبال سیستم فرمان تندوتیزی همچون میاتا نیستند. خلاصه اینکه سواری کادنزا خوب بوده و هر آنچه را که شما انتظار دارید برآورده می‌کند. این خودرو یک آلترناتیو مناسب برای آوالون و یا مدلی از بیوک است.

کادنزا خودرویی خوش‌ساخت، با تجهیزات زیاد و سواری آرام است که بهایی مناسب نیز دارد.

از نظر قیمتی این خودرو بهای آغازی حدود 32 هزار دلاری برای مدل ممتاز پایه دارد. انتظار می‌رود که مدل فول آپشن لیمیتد نیز بهایی در حدود 44 هزار دلار داشته باشد.

تا به امروز کیا تنها حدود 28 هزار دستگاه کادنزا را از هنگام تولید در سال 2014 به فروش رسانده است. واضح است که این شرکت با عرضه‌ی این مدل به دنبال افزایش فروش قابل‌توجه است که با توجه به جذابیت‌های کادنزا 2017، رشد فروش امری تعجب‌آور نخواهد بود.

کادنزا 2017

نقاط قوت: صندلی عقب جادار، آسایش کلی، کابین با کیفیت
نقاط ضعف: درگیر کنندگی کمتر، طراحی بیرونی کمی خسته‌کننده

مشخصات کیا کادنزا 2017

پیشرانه: 6 سیلندر 3.3 لیتری
قدرت/گشتاور: 290 اسب بخار/343 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت تخمینی (شهری/بزرگراهی): 11.7/8.4 لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت تخمینی: 44 هزار دلار

کادنزا 2017



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها