کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مشتری حلقه گم شده قیمت گذاری خورو


کد خبر : ۳۰۴۰سه شنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸:۴۳۵۶۸۰ بازدید

این روز ها بحث و بررسی برای تصمیم گیری نهایی برای قیمت گذاری خودروهای داخلی و تعیین تعرفه واردات خودرو های خارجی برای سال 1393 در حال انجام است.
مشتری حلقه گم شده قیمت گذاری خورومشتری حلقه گم شده قیمت گذاری خورو

 انجمن خودروسازان به عنوان نماینده خودروسازان به صورت یک جانبه از تولید کنندگان حمایت کرده و از سخنان دبیراین انجمن برداشت می شود، ضرر و زیان مربوط به کاهش تولید،سوء مدیریت و عوامل محیطی اثرگذار دیگر  باید توسط مشتریان و با افزایش قیمت جبران گردد. از جمله."ما هم اکنون ما از حدود 50 درصد نیروها استفاده می کنیم در حالی که تولید کاهش یافته و ما نیروی مازاد داریم اما نمی توانیم کارگران را بیرون کنیم"

علاوه بر این خودروسازان به افزایش قیمت خودروهای خود قانع نیستند و به دنبال افزایش تعرفه واردات نیز می باشند تا حاشیه امن تری جهت ادامه روند سالهای گذشته داشته باشند و همچنان به رقبا و مشتریان توجه نکنند. حتی در سخنانی دبیر انجمن خودرو سازان افزایش تعرفه را در رعایت عدالت می داند، عدالتی که حقوق عامه مردم را ضایع خواهد نمود."یکی از اهداف پیشنهاد افزایش تعرفه واردات رعایت عدالت است".

طرف دیگر شورای رقابت می باشد که در حال چانه زنی و اثبات دلایل خود برای کاهش قیمت خودرو می باشد که اصلی ترین دلیل مطرح شده حذف تحریم خودرو سازی از 30 دی ماه 1392 و کاهش قیمت حدود 20 درصد دلار به 3000 تومان می باشد.

هدف از این یادداشت یادآوری چند نکته به مسئولان و تصمیم سازان در این زمینه می باشد.به نظر می رسد گروه های تصمیم گیرنده، مشتری و مصرف کننده اصلی خودرو را به عنوان مهمترین عامل در بازار خودرو فراموش نموده اند. همواره تولید کنندگان قیمتها  و محصول خود را با نیازهای مشتری هماهنگ نموده و سعی در کسب رضایت هرچه بیشتر مشتری ها دارند ولی در صنعت خودروی ایران با توجه به دخالت های دولت، اعمال تعرفه های گزاف و سیاستگذاری نادرست در تولید خودرو ، متاسفانه تولید خودرو به صورت انحصاری شده و رقابتی برای ایجاد بهبود وجود ندارد.

به عنوان نماینده ای از مشتریان، تقاضا می شود در خصوص قیمت گذاری خودرو و تعیین تعرفه حقوق و نیازهای مشتریان با توجه به موارد زیر در تصمیم گیری نهایی مورد توجه قرار گیرند.


توان مالی و در آمد مشتریان

باتوجه به تحریم ها و افزایش قیمت دلار ،قیمت خودروهای داخلی و خارجی حدود 100 تا 200 درصد افزایش داشته است ولی در آمد عامه مردم با احتساب افزایش حقوق سال 92و93 حدود 50% تا 60% رشد خواهد داشت که تورم 35 درصد سال 92 و پیش بینی 25 درصدی سال 93 تاثیر این افزایش ها را خنثی خواهد نمود. در نتیجه در صورت افزایش بیشتر قیمت در نهایت با توجه به موارد ذکر شده، عدم توان خرید مشتریان باعث کاهش تقاضا و رکورد بیشتر بازار خودرو و ضرر و زیان بیشتر خودرو سازان خواهد شد.
 

نیاز ها و خواسته های مشتریان

خودرو های داخلی با توجه به اینکه خودرو هایی هستند که در دهه 90 میلادی طراحی شده اند از نظر طراحی، امکانات و ایمنی پاسخگوی نیازهای مشتریان نمی باشند.ایرانیان لایق خودروهای ایمن تر و مدرن تر می باشند ولی سیاست حمایت های پدرانه دولت امکان شنیده شدن صدای مشتریان توسط خودروسازان را از بین برده است و همراه خودروسازان با محروم کردن مشتریان از خرید تولیدات به روز خارجی با ابزار تعرفه به نیاز ها و سلیقه مردم بی اعتنایی نموده اند.
 

سیاست گذاری و حمایت های مدبرانه

حمایت از تولید داخلی وظیفه هر ایرانی وطن پرست می باشد و باعث رشد و شکوفایی اقتصاد ملی و منفعت کشور و ملت خواهد شد ولی ایجاد زمینه های لازم برای این امر به سیاست گذاری و تصمیم گیری های بلند مدت دولت بستگی دارد. امید است با حمایت های مدبرانه ، حفظ حقوق مردم و تولید کنندگان و مشارکت تولید کنندگان خارجی در آینده نچندان دور شاهد غرور ملی و بالندگی به خودرو های داخلی باشیم. در شرایط موجود تکیه برخودروی ملی و خودکفایی در زمینه خودرو ، باعث عقب ماندگی بیشتر وانزجار ملت از تولید داخل خواهیم بود.


کامران شیرانی

  



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها