کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ریزش شدید قیمت طلای جهانی امروز جمعه


کد خبر : ۳۰۳۷۵جمعه، ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰:۳۳۷۵۸۴ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز جمعه 18 نوامبر پس از اظهارات مهم شب گذشته جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو شد و به پایین‌ترین ...
ریزش شدید قیمت طلای جهانی امروز جمعهریزش شدید قیمت طلای جهانی امروز جمعه

قیمت جهانی طلا امروز جمعه 18 نوامبر پس از اظهارات مهم شب گذشته جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو شد و به پایین ترین سطح در 5 ماه اخیر رسیده است. در حالی که جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در اظهارات روز گذشته خود تاکید کرده است که افزایش نرخ بهره آمریکا احتمالا به زودی انجام خواهد شد؛ قیمت طلا امروز جمعه با کاهش بیشتری روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی به کمتر از 1208 دلار رسیده است که نسبت به روز گذشته بیش از 6.57 دلار کاهش داشته است.

موسسه مالی ای ان زد در تحلیلی درباره اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا نوشت: اظهارات یلن در کمیته مشترک اقتصادی کنگره آمریکا موجب افزایش اطمینان بازار نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر شده است.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا به احتمال 90 درصد نرخ بهره را در نشست دسامبر افزایش خواهد داد.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز امروز جمعه به بیش از 101.33 واحد رسیده که بالاترین رکورد از آوریل 2003 میلادی بوده است.

جانت یلن در سخنانی تاکید کرد: با توجه به بهبود وضعیت اقتصادی و انتشار آمارهای مثبت بخش مسکن و افزایش نرخ تورم، فدرال رزرو می تواند به زودی نرخ بهره را افزایش دهد.

نشست آتی فدرال رزرو قرار است اوایل دسامبر برگزار شود و به اختمال زیاد مقامهای بانک مرکزی آمریکا در این نشست نرخ بهره را افزایش می دهند.

فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر سال گذشته نرخ بهره را برای نخستین بار در ده سال گذشته افزایش داده اند و از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره را تغییر نداده اند.

رئیس فدرال رزرو آمریکا اظهار داشت: دستمزدها و رشد اقتصادی در شش ماه دوم امسال با افزایش بیشتری روبرو شده و وضعیت اقتصادی جهان نیز نسبت به شش ماه نخست تا حدی بهبود یافته است.

نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی چین و اروپا موجب شده است تا فدرال رزرو طی ماه های گذشته افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که نرخ تورم آمریکا طی ماه گذشته با افزایش نسبی روبرو شده است. وضعیت بخش مسکن آمریکا نیز طی ماه گذشته بهتر از پیش بینی های اولیه بوده است.

تعداد مدعیان بیکاری نیز طی هفته گذشته به 235 هزار نفر رسیده است. در بازار جهانی انرژی نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با 0.03 درصد افزایش به بیش از 46 دلار رسیده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت هر اونس نقره نیز با 0.07 درصد کاهش به کمتر از 16.60 دلار رسیده است.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها