کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رقابت قیمت خانه‌های ویلایی در مرکز و غرب تهران + جدول


کد خبر : ۳۰۳۵۴پنجشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۱۷۴۱۷ بازدید

مطالعات میدانی حاکی از آن است که پس از خانه‌های ویلایی شمال پایتخت که گران قیمت‌ترین‌ها هستند، خانه‌های ویلایی در غرب و مرکز پایتخت از ...
رقابت قیمت خانه‌های ویلایی در مرکز و غرب تهران + جدولرقابت قیمت خانه‌های ویلایی در مرکز و غرب تهران + جدول
مطالعات میدانی حاکی از آن است که پس از خانه‌های ویلایی شمال پایتخت که گران قیمت‌ترین‌ها هستند، خانه‌های ویلایی در غرب و مرکز پایتخت از نظر قیمتی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از مهر، اگرچه بر اساس آمار بانک مرکزی و مرکز  آمار ایران، واحدهای مسکونی زیر ۹۰ متر بیش از ۵۰ درصد حجم معاملات مسکن را به خود اختصاص می‌دهند و طی سال‌های اخیر هم تمایل به استفاده از واحدهای کوچک متراژ افزایش یافته است اما خانه‌های ویلایی(بالای ۱۰۰ متر مربع و با یک طبقه بنا) هم مشتریان خاص خود را دارد.

گزارش میدانی مهر از بازار خانه‌های ویلایی در پنج منطقه تهران (شمال، غرب، مرکز،  شرق و جنوب ) نشان می‌دهد که خانه‌های ویلایی شمال تهران در صدر لیست قیمت قراردارند و پس از آن ویلاهای مرکز و غرب در جایگاه بعدی قرار دارند، گفتنی است که خانه‌های ویلایی در شرق و جنوب پایتخت هم در انتهای لیست جای گرفته‌اند.

شمال تهران 

باوجود اینکه ساخت و ساز برج در شمال تهران رو به گسترش است اما شمال تهران همچنان بورس خانه‌های ویلایی است و به طور متوسط قیمت هر متر مربع ویلا در این منطقه حدود ۱۹ میلیون تومان است؛ به عنوان نمونه اگر خواهان خرید یک ویلای ۷۸۰ متر مربعی با سن بنای ۲۵ سال در منطقه امانیه هستید باید برای هر  مترمربع آن ۱۶ میلیون تومان و برای کل واحد، ۱۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان پرداخت کنید. در منطقه ملاصدرای تهران هم یک ویلای ۷۸۵ متری که ۳۰ سال از ساخت آن می گذرد با قیمت هر مترمربع ۲۳ میلیون تومان، ۱۸ میلیارد و ۵۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

غرب تهران 

در فایل‌های مشاوران املاک برخی محله‌های غرب تهران از جمله شهرک غرب و گیشا می‌توان خانه های ویلایی بسیاری مشاهده کرد؛  براساس بررسی میدانی مهر، قیمت متوسط هر متر مربع ویلا در غرب تهران حدود ۱۱ میلیون تومان است؛  در منطقه پونک، یک ویلای ۲۳۱ متری با سن بنای ۲۵ سال و قیمت هر مترمربع ۹ میلیون تومان، ۲ میلیارد و ۷۹ میلیون تومان فروخته می‌شود. در منطقه مرزداران هم یک ویلای ۳۳۰ متری با قیمت هر متر مربع ۱۳ میلیون تومان و سن بنای ۱۵ سال با قیمت کل ۴ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

مرکز تهران

متوسط قیمت ویلا در مرکز پایتخت به غرب تهران نزدیک است، اگر خواهان خرید خانه‌ای ویلایی در مرکز تهران هستید، باید به طور متوسط برای هر مترمربع بیش از ۱۱ میلیون تومان در چنته داشته باشید؛ در منطقه امیرآباد شمالی یک ویلای ۱۷۰ متری به قیمت هر مترمربع ۱۳ میلیون تومان، ۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در خیابان فاطمی هم یک ویلای ۱۳۴ مترمربعی با سن بنای ۳۰ سال، متری ۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان قیمت‌گذاری شده است و ۱میلیارد و ۲۷۳ میلیون تومان فروخته می‌شود.

شرق تهران

قیمت ویلا در شرق تهران ارزانتر است و هر متر مربع ویلا در این منطقه حدود ۸ میلیون تومان است؛ یک واحد ویلا با سن بنای ۳۰ سال در فلکه سوم تهرانپارس با متری ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ۲ میلیارد و ۸۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. ارزش یک واحد ویلایی در منطقه نیروهوایی با متراژ ۱۸۰ مترمربع و ۳۰ سال عمر، ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است که براساس آن قیمت هر مترمربع ۱۰ میلیون تومان می‌شود.

جنوب تهران 

برای خرید ویلا در جنوب پایتخت نیز باید متری ۷ میلیون تومان هزینه کنید. به عنوان نمونه اگر قصد خرید ویلایی در حاشیه جنوبی بزرگراه آزادگان را دارید، برای یک ویلای ۴ هزار و ۲۰۰ متر مربعی با عمربنای ۱۰ سال، باید۴۰ میلیارد تومان پرداخت کنید که برای هر مترمربع باید ۹ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان هزینه کنید. یک خانه ویلایی ۱۰۴ متری در شهرری با سن بنای ۲۰ سال که متری ۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است، ۵۲۰ میلیون تومان فروخته می شود.
 

منطقه  متراژ(متر) قیمت(میلیون تومان)
امانیه ۷۸۰     ۱۲۴۸۰
ملاصدرا ۷۸۵     ۱۸۰۵۵
پونک ۲۳۱      ۲۰۷۹
مرزداران ۳۳۰      ۴۲۹۰
امیرآباد ۱۷۰     ۲۲۱۰
فاطمی  ۱۳۴     ۱۲۷۳
تهرانپارس ۳۷۵ ۲۸۱۲.۵
نیروهوایی ۱۸۰ ۱۸۰۰
آزادگان ۴۲۰۰ ۴۰۰۰۰
شهرری ۱۰۴ ۵۲۰


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها