کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واردات پورشه در آذر چند میلیون دلار شد؟


کد خبر : ۳۰۳۲سه شنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۱:۰۷۵۰۶۵ بازدید

واردات خودروهای لوکس به رغم افزایش تعرفه گمرکی همچنان ادامه دارد.
واردات پورشه در آذر چند میلیون دلار شد؟واردات پورشه در آذر چند میلیون دلار شد؟

براساس آمارهای گمرک از واردت آذرماه در این ماه بالغ بر 8348 دستگاه خودرو با ارزشی معادل 171 میلیون دلار به کشور وارد شده است که گران ترین خودروی وارداتی در این ماه یک دستگاه مرسدس بنز SL500 مدل 2014 با قیمتی معادل 179 هزار دلار و ارزان ترین خودروی وارداتی نیز دو محموله 759 دستگاه خودروی جیلی EMGRAN7 مدل 2013 است که با قیمت هر دستگاه 9909 دلار است.

براساس آمارهای گمرک ایران در آذرماه سال 92 بالغ بر 20 دستگاه پورشه مدل 2013 و 2014 به کشور وارد شده است که سرجمع ارزش این خودروها معادل 1.8 میلیون دلار بوده است.گران ترین پورشه های وارداتی در آذرماه چهار دستگاه پورشه "کاین اس" مدل 2014 با قیمت 119 هزار دلار هستند، با احتساب این خودروهای پورشه، تعاد کل وادرات پورشه به کشور طی سال 92 که در تنها در آبان و آذر و بعد از لغو ممنوعیت وادرات خودروهای لوکس انجام گرفته به 75 دستگاه با ارزشی معادل 6.4 میلیون دلار می رسد.قابل ذکر است که طی آذرماه بالغ بر 26 دستگاه خودروی لوکس با قیمت بالاتر از 100 هزار دلار به کشور وادر شده است که شامل برندهای بی ام و، مرسدس بنز، پورشه و مازاراتی هستند. این محموله خودروها ارزشی معادل 4 میلیون دلار دارند و هر یک از این خودروها بین 100 تا 179 هزار دلار قیمت دارند.

 

فهرست گرانترین خودروهای وارداتی آذرماه 92


قابل ذکر است از سرجمع 44 هزار دستگاه خودروی وارداتی به کشور طی 9 ماهه نخست سال جاری بالغ بر 8 دستگاه خودرو با قیمت بیش از 100 هزار دلار به کشور وارد شده است که ارزش معادل 123 میلیون دلار داشته اند.

متاسفانه در سال 90 و 91 رانت واردات خودرو به کشور به شدت افزایش پیدا کرده بود به طوریکه در برهه ای از سال به دلیل تفاوت نرخ ارز واردات هر دستگاه پورشه سودی معادل 134 میلیون تومان برای وارد کنندگان به همراه داشت دولت دهم در اواخر سال 91 واردات خودروهای لوکس را ممنوع اعلام کرد و دولت یازدهم برای اصلاح وضعیت افزایش تعرفه واردات این خودروها را تا 140 درصد طی پاییز سال جاری به تصویب رساند و واردات خودوراهی لوکس را آزاد کرد تا خودروهایی که در گمرک کشور بلوکه شده بودند ازاد شوند. از سوی دیگر افزایش تعرفه واردات این خودروها بهترین راه برای کاهش سود های سرسام آور وارد کنندگانی بود که از رانت های  ویژه در این زمینه برخوردار شده بود.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها