کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ژنو، گران‌ترین شهر اروپایی برای زندگی


کد خبر : ۳۰۲۹۲چهارشنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۸:۴۷۲۰۷۷ بازدید

اروپا خانه شماری از مردم کشورها و شهرهایی است که بالاترین درآمد و استانداردهای زندگی در جهان را دارند، اما این مزیت بدون هزینه نیست.
ژنو، گران‌ترین شهر اروپایی برای زندگیژنو، گران‌ترین شهر اروپایی برای زندگی

اروپا خانه شماری از مردم کشورها و شهرهایی است که بالاترین درآمد و استانداردهای زندگی در جهان را دارند، اما این مزیت بدون هزینه نیست.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از فرصت امروز، شرکت «گلس دور» در گزارشی با عنوان «کدام کشورها در اروپا بهترین استانداردهای زندگی را فراهم می کنند؟» به بررسی شهرهایی پرداخته که در آنها مردم برای داشتن سقفی بالای سرشان، بخش زیادی از حقوق ماهانه شان را هزینه می کنند. شاخص هزینه زندگی «گلس دور»، میزان درآمد را در برابر میزان پولی که برای خرید یک سبد استاندارد از کالاها و خدمات شامل مواد غذایی، رستوران، حمل و نقل، آب و برق و اجاره در کشورهای مختلف ضروری است، بررسی کرده است.

از این رو پایگاه خبری بیزینس اینسایدر براساس این شاخص ها، به معرفی 10 شهر گران برای زندگی در اروپا پرداخته که این شهرها عبارتند از:

1- ژنو

ژنو دومین شهر پرجمعیت کشور سوییس پس از زوریخ است. این شهر سوییسی برای زندگی کردن 3درصد گران تر از شهر نیویورک است و این درحالی است که درآمد در ژنو، یکی از بالاترین درآمدها در کل اروپاست.

2- زوریخ

زوریخ بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر در کشور سوییس است. این شهر یکی از قطب های مالی سوییس به شمار می رود، اما یکی از بالاترین هزینه ها برای حمل ونقل، سکونت و آب و برق را دارد.

3- لندن

پایتخت انگلیس بالاترین نرخ اجاره در اروپا را دارد و با توجه به اینکه متوسط درآمد در این شهر چندان چشمگیر نیست، بخشی زیادی از درآمد ماهانه مردم لندن صرف پرداخت اجاره می شود.

4- اسلو

اُسلو بزرگ ترین شهر اروپا و پایتخت کشور نروژ است. اسلو همچنین تنها شهر نروژ است که خود یک استان و یک شهرستان نیز به شمار می آید. پایتخت نروژ یکی از بالاترین دستمزدها را در کل اروپا دارد، اما همه چیز از مواد غذایی گرفته تا صورتحساب آب و برق در این شهر گران است. حتی هزینه حمل و نقل بخشی از حقوق ماهانه را به خود اختصاص می دهد.

5- برگن

برگن دومین شهر بزرگ نروژ و یکی از مراکز فرهنگی مهم در منطقه است. این شهر به دلیل اینکه یکی از مراکز صنایع نفت خام و گاز طبیعی نروژ هم است، شهر ثروتمندی به شمار می آید. این شهر ساحلی نروژی با کوه ها و آبدره ها احاطه شده، اما هزینه زندگی در این شهر بالاتر از هزینه زندگی در لس آنجلس آمریکاست.

6- کپنهاگ

این شهر مرکز فرهنگی، اقتصادی و دولتی دانمارک است و بزرگ ترین شهر دانمارک نیز به شمار می رود و یکی از بالاترین هزینه های زندگی را در این کشور دارد.

7- پاریس

دستمزدهای سالانه در این شهر نسبتا اندک است به طوری که در شاخص متوسط دستمزدهای سالانه اسمی «گلس دور»، از انتهای فهرست در رتبه ششم قرار دارد. با این همه هزینه های مسکن در پایتخت فرانسه بسیار بالا بوده و باعث شده پاریس یکی از گران ترین شهرها برای زندگی در اروپا باشد.

8- دوبلین

دوبلین پایتخت و پرجمعیت ترین شهر کشور جمهوری ایرلند است. این شهر بیش از یک میلیون جمعیت دارد و در کرانه رود لیفی واقع شده است. پایتخت جمهوری ایرلند یکی از بالاترین متوسط های دستمزد در اروپا را دارد، با این همه افزایش هزینه ها برای مسکن، حمل و نقل و مواد غذایی، زندگی در این شهر را امسال گران تر کرده است.

9- استکهلم

استکهلم پایتخت کشور سوئد و بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور است. سوئد به کمک هزینه کالاها و خدمات داخلی مانند مواد غذایی، حمل و نقل و اجاره که نسبتا اندک است، در میان یکی از کشورهایی رتبه بندی شده است که بالاترین استانداردهای زندگی در اروپا را دارند.

10- هلسینکی

هلسینکی پایتخت و بزرگ ترین شهر در کشور فنلاند است. این شهر در زمره بهترین شهرهای دنیا از لحاظ کیفیت زندگی قرار دارد. هلسینکی در همه بخش ها، یکی از بالاترین هزینه ها را برای زندگی دارد، اما هزینه های بالا با متوسط دستمزدهای بالا متعادل شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها