کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فرانسوی‌ها به دورکاری علاقه‌مند هستند


کد خبر : ۳۰۱۵۴یکشنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۳:۴۷۸۰۴ بازدید

کار کردن در خانه همیشه به این معنی نیست که شخص مورد نظر با لباس راحت در خانه بنشیند و در قبال کاری که انجام می دهد حقوق نسبتا ...

فرانسوی‌ها به دورکاری علاقه‌مند هستند

کارکردن در خانه همیشه به این معنی نیست که شخص مورد نظر با لباس راحت در خانه بنشیند و در قبال کاری که انجام می دهد حقوق نسبتا کمی دریافت کند، بلکه در برخی موارد شرکت ها و سازمان هایی که افرادی را برای کار کردن از راه دور استخدام می کنند حقوق نسبتا خوبی را نیز به آنها می دهند. 

«کـار از راه دور» اوایل، مختص به کارکنانی بود که کارهایی کم درآمد و سـاده چـون وارد سازی اطلاعات DATA ENTRY را انجام می دادند، اما امروزه در کشورهای پیشرفته مدیرانی وجود دارند که حداقل شش روز در ماه را بـه «کار از راه دور» سپری می کنند. طبق مطالعات انجام شده توسط شرکت تحقیقات بازرگانیFIND/SVP، «کارمند از راه دور» معمولی به طور متوسط 51/000  دلار دریافتی داشته است. از سال ۱۹۹۵ تعداد این افراد تا۳۹درصـد افـزایش یـافته اسـت که این امر روند رو به رشد «کار از راه دور» را به اثبات می رساند.

مطالعات و بررسی های اخیر حاکی از آن بوده است که ۷۵ درصد از کارکنانی کـه به شیوه «کار از راه دور» اشتغال داشته اند، بهره وری بیشتری از خود نـشان داده انـد. سطح بهره وری این افراد ۳۰ درصد بیشتر از سطح بهره وری افـرادی است که در محل کار خود حضوری ثابت دارند. این بررسی ها همچنین نـشان داده اند کـه ۶۳ درصـد از شرکت ها و موسساتی که اجازه می دهند کـارکنان شان بـا شـیوه «کار از راه دور» وظایف خود را انجام دهند، در راسـتای شیوه «کار از راه دور» آموزش ویژه ای برای کارکنان شان در نظر نـگرفته اند و ایـن امـر بـیانگر ایـن نـکته قـابل توجه است که اکثریت کـارکنان، خود استفاده از این شیوه را قبلا آموخته اند و تنها کسب مجوز اجـرای آن بـرای شان اهمیت دارد. 65درصد از فرانسوی هایی که در شرکت ها مشغول به کارند، علاقه مند به کار کردن در خارج از محیط کار و شرکت هستند. طبق مطالعاتی که از سمت Ipsos روی 24 درصد از کارمندان شرکت ها انجام گرفته، 14 درصد از آنها تمایل به دور کاری دارند، همچنین از میان 35 درصد از افرادی که به دورکاری علاقه مند نبوده اند، 29درصد از آنها اظهار داشته اند که این نوع کار کردن در حیطه فعالیت آنها کارآمد و مؤثر نیست. 

به طور کلی، فرانسوی ها دورکاری را یک گزینه مناسب برای کاهش ترافیک (79درصد)، افزایش تمرکز اقتصادی در شهرهای بزرگ (71درصد) و روند منظم زندگی (70درصد) می دانند. طبق آمار شهر لیل فرانسه، که بیشتر شهروندانش به دورکاری مشغول هستند، دورکاری83درصد کاهش ترافیک، 77درصد روند منظم زندگی و 76درصد تمرکز اقتصادی به دنبال داشته است.

از طرفی دیگر برای کسانی که ارتباط فیزیکی امری مهم تلقی می شود، دورکاری اصلا گزینه مناسبی نمی تواند باشد. همین طور 28درصد از آنها گمان می کنند یکی از بدترین راه های ممکن برای دادوستد و ارتباط با دیگر مشاغل است، در صورتی که 26درصد از مواقع یکی از بهترین راه ها بوده است. گروهی دیگر قضاوتی منفی تر دارند؛ آنها دورکاری را عاملی منفی روی ارتباط بین همکاران می دانند.

تنها فرانسوی ها نیستند که دورکاری را گزینه ای مناسب برای اثر بخشی کار و بهره وری می دانند، بلکه در ایالات متحده آمریکا از اوایل دهه ۹۰، حـدود ۸مـیلیون نفر به شیوه «کار از راه دور» اشتغال داشته اند، که طبـق آمار و اطلاعاتی که از سوی دفتر «سنجش ایالات متحده» منتشر شده است، 5/3میلیون نفر از این افراد در خانه خود مشغول به کار بـوده اند.

نـکته دیگری که در این گزارش مشاهده می شود این اسـت که این رشد چشمگیر و فزاینده در به کارگیری شیوه «کار از راه دور» پـیش از رشـد سریع و گسترده اینترنت و استفاده از بزرگراه های اطلاعاتی به وقوع پیوسته و طبق آماری که در سال ۱۹۹۷ منتشر شده تعداد افرادی که با کامپیوتر و از راه دور کار می کردند، بالغ بر ۱۱ مـیلیون نـفر بـوده اسـت و این رقم تا سال ۲۰۰۲ به ۲۵ میلیون نفر رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها