کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اولین دیدار ترامپ با اوباما؛ گفت‌وگو بر سر انتقال قدرت


کد خبر : ۳۰۰۹۰جمعه، ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۲۴۵۴۷ بازدید

اوباما با ترامپ در کاخ سفید ملاقات کرد. ترامپ پس از این دیدار یک ساعت و نیمه که پشت درهای بسته صورت گرفت، ملاقات با اوباما را افتخاری برای ...

اوباما با ترامپ در کاخ سفید

اوباما با ترامپ در کاخ سفید ملاقات کرد. ترامپ پس از این دیدار یک ساعت و نیمه که پشت درهای بسته صورت گرفت، ملاقات با اوباما را افتخاری برای خویش خواند. موضوع دیدار، انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در دو ماه آینده بود.

پنجشنبه (۱۰ نوامبر/۲۰ آبان)، دونالد ترامپ برای اولین بار پس از پیروزی غافلگیرکننده‌اش در انتخابات ریاست جمهوری، با باراک اوباما در کاخ سفید ملاقات کرد.

این ملاقات پشت درهای بسته انجام شد اما در نشست خبری پس از آن، این دو اطمینان خاطر دادند که از هیچ تلاشی برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت فروگذار نکنند. اوباما گفت: «اولویت من در دو ماه آتی، کسب اطمینان از موفق بودن رئیس جمهور آتی است.» او خطاب به ترامپ گفت: «موفقیت شما موفقیت آمریکا خواهد بود.»

ترامپ در این دیدار با اشاره به آن که این نخستین باری است که اوباما را ملاقات می‌کند، این دیدار را افتخاری بزرگ برای خودش خواند.

این ملاقات برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه برنامه‌ریزی شده بود اما عملا یک ساعت و نیم به طول انجامید. ترامپ ابراز خوشحالی کرد که با اوباما همکاری کند و از مشورت‌های او بهره‌مند شود.

به موازات دیدار اوباما و ترامپ، همسران این دو نیز با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

ترامپ که هیچگونه سابقه و تجربه کار سیاسی ندارد، کارزار انتخاباتی خود را با حملات لفظی و مواضعی پیش برد که فضای دوقطبی در آمریکا را دامن زد. ترامپ البته در سخنرانی پس از اعلام پیروزی‌اش، لحن آشتی‌جویانه و معتدل‌تری در پیش گرفت.

اوباما پس از انتخاب ترامپ نیز در نطقی وعده داد که همه امکانات خود را برای انتقال قدرت به ترامپ به کار خواهد بست. اوباما از جرج بوش نیز ستایش کرد که در زمان روی کار آمدن خودش، از کمک به او برای انتقال بدون فرسایش مسئولیت و قدرت دریغ نکرد.

اوباما در این نطق از کارکنان کاخ سفید خواست در این امر به کمک ترامپ بشتابند.

انتقال آرام و بدون دردسر قدرت یکی از مبانی دموکراسی در آمریکاست. اوباما در نطق خود گفت ما می‌خواهیم به دنیا ثابت کنیم که خود را دموکرات یا جمهوری‌خواه نمی‌دانیم؛ بلکه همگی در وهله اول آمریکایی هستیم.

چندوچون انتقال قدرت در آمریکا، تعریف و تعیین شده‌ و یک بخش اداری در کاخ سفید باید مطابق موازین قانونی این روند را انجام دهد.

دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا، فرمانده کل قوا در ایالات متحده نیز خواهد بود. از جنبه نظری، او باید در موقعیت‌های اضطراری، فرمان عملیات نظامی را صادر یا بحرانی احتمالی را مدیریت کند.

مراسم تحلیف ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا، قرار است در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ انجام شود. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها