کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دولت استونی سقوط کرد


کد خبر : ۳۰۰۷۱پنجشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵:۳۳۹۶۶ بازدید

دولت استونی به دنبال ندادن رای اعتماد نمایندگان مجلس این کشور به نخست وزیر، سقوط کرد.

دولت استونی به دنبال ندادن رای اعتماد نمایندگان مجلس این کشور به نخست وزیر، سقوط کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از یورونیوز، اختلاف نظر میان احزاب تشکیل دهنده دولت ائتلاف استونی موجب سقوط نخست وزیر این کشور شد.

پس از گذشت یک سال و نیم از روی کار آمدن دولت ‘تاوی رویواس’، اختلاف های جناحی موجب شد تا این دولت دیگر نتواند به کار خود ادامه دهد و سرانجام نمایندگان مجلس در جلسه ای رای اعتماد به دولت، دولت را از اعتبار ساقط کردند. در این جلسه ۶۳ عضو پارلمان به نخست وزیر رای منفی دادند و فقط ۲۸ نماینده به او رای اعتماد دادند. بر اساس قانون اساسی استونی، رئیس جمهوری دو هفته فرصت دارد تا نخست وزیر جدید را معرفی کند.

نخست وزیر مخلوع استونی پس از خودداری از کناره گیری در پی فروپاشی ائتلاف سه حزبی وی، خود را در معرض رای اعتماد نمایندگان پارلمان قرار داد.

استونی کشور کوچک منطقه یورو در حوزه بالتیک که قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به عهده گیرد، از روز دوشنبه دچار هرج و مرج سیاسی شده است. حزب چپ میانه سوسیال دمکرات ها (اس دی ئی) و آی آر ال محافظه کار، شریکان کوچک تر رویواس در این ائتلاف، در پی بروز اختلاف نظر در باره ریاست وی، به همکاری با حزب راست میانه اصلاحات پایان داده و خواستار کناره گیری وی شدند.

نخست وزیر مخلوع استونی روز سه شنبه گفته بود که بدون سروصدا کناره گیری نخواهد کرد، هر چند می پذیرد که عمر ائتلاف حاکم به پایان رسیده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها