کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فروشنده پرفروش ترین فیلم سال 95 در ایران شد


کد خبر : ۳۰۰۵۹پنجشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۴۴۸۰۸ بازدید

جدول فروش هفتگی سینمای ایران با رکورد شکنی دوباره فیلم فروشنده آخرین ساخته اصغر فرهادی همراه بود.

جدول فروش هفتگی سینمای ایران با رکورد شکنی دوباره فیلم "فروشنده" آخرین ساخته "اصغر فرهادی" همراه بود.

"فروشنده" توانست با شکستن مرز 15 میلیارد تومان علاوه بر پشت سر نهادن فیلم "من سالوادور نیستم" به عنوان پرفروش ترین فیلم سال 95 معرفی شود.
 
فروش بالای فیلم "سیانور" به کارگردانی بهروز شعیبی نیز یکی دیگر از نکات جالب جدول فروش این هفته از سینمای ایران بود. این فیلم بار دیگر با افزایش فروش قابل توجهی در این هفته مواجه شد.

همچنین فیلم سینمایی "آس و پاس" ساخته "آرش معیریان" هم با 180 میلیون افزایش در فروش به رتبه سوم جدول صعود کرد و "خشکسالی و دروغ" را پشت سر گذاشت.

از نکات جالب توجه جدول فروش هفتگی سینمای ایران، می توان به بازگشت فیلم "دزد و پری" به این جدول و همچنین حضور فیلم "ناسور" در فهرست ده فیلمی اشاره کرد. دو فیلم "من" و "اروند" جدول فروش هفتگی را ترک کردند.
 

فروشنده 
 
آخرین ساخته اصغر فرهادی با گذر از مرز 15 میلیارد و پشت سر گذاشتن فیلم "من سالوادور نیستم" جایگاه اول  پرفروش ترین سینمای ایران در سال 95 را از آن خود کرد. این فیلم همچنین رکورد پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را نیز شکست.
 
"فروشنده" در هفته گذشته به فروش هفتگی 559,010,000 تومان دست پیدا کرده و در رتبه اول فهرست فروش را برای دهمین هفته متوالی از آن خود نمود. این فیلم پس از 70 روز و با داشتن 108 سینما به فروش کلی 15,001,432,000 تومان رسیده است. 
 
شهاب حسینی، ترانه عليدوستى، بابك كريمى، فرید سجادی حسینی، مینا ساداتی، مارال بنی‌آدم و مهدی کوشکی در فیلم نماینده ایران در اسکار به ایفای نقش پرداخته اند. 
 
"فروشنده" به زندگى زن و شوهرى می پردازد که در حال بازى در نمايش «مرگ فروشنده» نوشته «آرتور ميلر» هستند. 
 

سیانور 
 
"سیانور" فیلمی سیاسی اجتماعی نوشته مسعود احمدیان و به کارگردانی بهروز شعیبی است که هفته اول از اکران خود را با وجود تعداد کم سالن ها با فروش مناسبی به پایان رسانده است. 
 
این فیلم در دومین هفته از اکران خود با داشتن 105 سینما به فروشی معادل 414,840,000 تومان دست پیدا کرده و با وجود کاهش فروش نسبت به هفته قبل همچنان در رتبه دوم ایستاده است.

مهدی هاشمی، بابک حمیدیان، هانیه توسلی، بهنوش طباطبایی،حامد کمیلی، پدرام شریفی، فرزین صابونی، با حضور آتیلا پسیانی و بهروز شعیبی در این به ایفای نقش می پردازند. 

این فیلم بعد از 21 روز به فروش کلی 1,171,320,399 تومان دست پیدا کرد و توانست به باشگاه میلیاردی ها بپیوندد.

قصه «سیانور» در دهه 50 می گذرد و محور اصلی آن زندگی عاشقانه یک زوج است که در آن دوره زمانی به تصویر کشیده می شود. 
 

آس و پاس 
 
کمدی پر بازیگر "آس و پاس" این هفته هم با 180 میلیون افزایش در فروش به رتبه سوم جدول صعود کرده و "خشکسالی و دروغ" را پشت سر گذاشت.
 
در داستان این فیلم آمده است: مرز کمرنگی بین واقعیت و خیال است. حسن آس و پاس در مسیر وصول طلب پدر مرحومش از ملک سلمان کلاهبردار، در فضایی فانتزی تبدیل به شخصی رویایی می‌شودعشق به دختر ملک سلمان او را از ادامه ی ماموریتش باز می‌دارد. 
 
فیلم تازه  آرش معیریان سومین هفته از اکران خود را با داشتن 94 سینما و فروش هفتگی 372,896,000 تومان به پایان رسانده است. این در کل  767,026,899 تومان فروخته است. 
 
محمدرضا شریفی نیا، محمدرضا هدایتی، سحر قریشی، حسام نواب صفوی، لیلا بلوکات، میثم رستگاری، شهرام تیموریان، بهاره رهنما و مهران غفوریان بازیگران اصلی این فیلم را تشکیل می دهند. 


خشکسالی و دروغ 
 
تازه ترین و دومین ساخته پدرام علیزاده در مقام کارگردان با نام "خشکسالی و دروغ" هفته گذشته را با افت مجدد در فروش مواجه شد و به فروشی معادل 240,807,000 تومان اکتفا کرد که در مقایسه با هفته گذشته 30 میلیون کمتر فروخته است. 
 
"خشکسالی و دروغ" بر اساس اقتباس از نمایشنامه ای به همین نام به نویسندگی محمد یعقوبی نوشته شده است. 
 
فضای این فیلم در چهار فصل سال می گذرد و داستان آن درباره خرده مشکلات زن و شوهری است که در نهایت به فاجعه منجر می شود. محمدرضا گلزار، علی سرابی، آیدا کیخایی و خاطره اسدی بازیگران اصلی این فیلم را تشکیل می دهند. 
 
این فیلم پس از 42 روز و با داشتن 76 سینما به فروش کلی 1,837,169,300 تومان رسید و جایگاه هفته گذشته را با یک پله سقوط ترک کرده و به رتبه چهارم تنزل پیدا کرده است. 
 

نیمه شب اتفاق افتاد 
 
"نیمه شب اتفاق افتاد" در سومین هفته از اکران خود با داشتن 68 سینما به طور کلی 677,743,000 تومان فروخته است. 

این فیلم با فروشی متعادل جایگاه پنجمی خود در جدول فروش هفتگی سینمای ایران را حفظ نموده است.

فیلمی سینمایی "نیمه شب اتفاق افتاد" به کارگردانی "تینا پاکروان" موضوعی اجتماعی را دنبال می کند. پاکروان در این فیلم علاوه بر کارگردانی تهیه کنندگی اثر را نیز بر عهده دارد. 
 
حامد بهداد، رویا نونهالی، گوهر خیر اندیش، آتیلا پسیانی، ستاره اسکندی، رابعه اسکویی، سینا رازانی و کریم امینی بازیگران اصلی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند. 
 
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: "نیمه شب اتفاق افتاد" داستان عشق های نامتعارف از عروسی تا عزاست. این فیلم با فروش هفتگی معادل 211,237,000 تومان در جایگاه پنجم جدول فروش هفتگی ایستاده است. 

فیلم های "متولد 65" با 139,719,000 تومان، "یتیم خانه ایران" با 76,450,000 تومان، "این زن حقش را می خواهد" با 33,414,000 تومان، "ناسور" با 14,512,000 تومان و "دزد و پری" با 13,203,000 تومان فروش رتبه های ششم تا دهم جدول هفتگی فروش را در اختیار دارند. 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها