کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نکسوس 5 یا آیفون 5S ، کدام به صرفه تر است؟


کد خبر : ۳۰۰۵یکشنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱:۱۷۵۲۴۲ بازدید

نکسوس 5 قابلیت‌های متعدد، قیمت خوب و طراحی زیبا دارد اما هر چه که باشد کیفیت ساخت و بدنه آی‌فون 5S را ندارد. آی‌فون 5S قیمت گرانی دارد و از برخی مشخصاتی که در دیگر گوشی‌ها ...

با اینکه همیشه سامسونگ را بزرگ‌ترین رقیب اپل می‌دانسته‌ایم، اما این بار باید اشاره کنیم که گوگل نیز وارد معرکه شده است و برای خودش شاخ و شانه‌هایی می‌کشد. همه رقابت‌ها جنگ میان آی‌فون و اندروید است. گوگل با اینکه خودش در حوزه سخت‌افزار فعال نیست اما گوشی جدید موبایل‌های هوشمند نکسوس آن حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و می‌تواند بخش بزرگی از بازار موبایل را در دست خود بگیرد. 

سال گذشته میلادی، نکسوس 4 یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند بازار با قیمت بسیار عالی بود. نکسوس 4 فقط 300 دلار آمریکا قیمت داشت و تهدید جدی برای اسمارت‌فون‌های زمان خود به شمار می‌رفت. امسال نیز نکسوس 5 عرضه شده که بسیار بهتر از نسل چهارم خود است. نکسوس 5 با نسخه 4.4 اندروید یعنی کیت‌کَت عرضه می‌شود و فناوری 4G LTE دارد. از دیگر مزیت‌های آن قیمت بسیار مناسب 349 دلاری آمریکا آن است. 

 

u8pft0ur29gsudzdekg.jpg

 

نکسوس 5 قابلیت‌های متعدد، قیمت خوب و طراحی زیبا دارد اما هر چه که باشد کیفیت ساخت و بدنه آی‌فون 5S را ندارد. آی‌فون 5S قیمت گرانی دارد و از برخی مشخصاتی که در دیگر گوشی‌ها می‌بینیم محروم است اما از نظر طراحی و کیفیت حرف ندارد و هیچ گوشی دیگری روی دست آن بلند نشده است؛ البته اگر اچ‌تی‌سی را ندیده بگیریم. مسلما این دو گوشی دو پلتفورم متفاوت و دو سیاست ساخت متفاوت از هم دارند و شاید مقایسه آنها چندان عقلانی به نظر نرسد. اما با این همه ما سعی کردیم آنها را در کنار هم بگذاریم تا تفاوتشان را بهتر متوجه شویم. شما نیز برای آگاهی از این تفاوت‌ها با ما همراه باشید. 

 طراحی

طراحی فوق‌العاده زیبا یکی از بارزترین مشخصات و مزیت‌های گوشی‌های آی‌فون به شمار می‌رود و 5s نیز از این قاعده مستثنا نیست. سرعت و قدرت داخلی بعلاوه بدنه آلومینیومی برتری‌های 5s هستند. طراحی این گوشی منحصر به خود است و از کیلومترها دورتر هم می‌توان تشخیص داد گوشیِ دست کاربر، اپل است. این خاص بودن اپل، کاربران آن را در مرکز توجه‌ها قرار داده است. نکسوس 5 نیز طراحی ساده و بی‌ادعایی دارد. بدنه گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده و پوشش نرمی روی آن به کار رفته است. شاید ظاهر نکسوس 5 کاملا معمولی باشد اما بهتر از نسخه‌های پیش از خود است. این دستگاه کاملا باریک و سبک است. اما کاملا واضح است که بین آی‌فون 5s  و گوگل نکسوس 5، آی‌فون، تاج زیباترین را بر سر خواهد گذاشت. 

ال‌جی (سازنده سخت‌افزار نکسوس 5) همه تلاش خود را کرده است تا حد امکان حاشیه‌های اضافه صفحه نمایش و اطراف گوشی را از بین ببرد و از فضای 5 اینچ استفاده مفید کند.  اما با همه این اوصاف، نکسوس 5 یک گوشی بزرگ با اندازه 8.6×69×137.9 میلی‌متر است که نمی‌توان به راحتی با یک دست از آن استفاده کرد. در مقابل، iPhone 5s بسیار کوچک‌تر است و به راحتی در دست می‌نشیند. هنگام استفاده از فایل‌های رسانه‌ای اندازه کوچک نمایشگر چندان جالب نیست اما به طور کلی استفاده و کاربرد راحت‌تری دارد. برخلاف نسخه‌های پیشین، طراحی نکسوس 5 نماد واقعی سادگی و زیبایی است و از گوشی‌های هم‌‎دوره خود چیزی کم ندارد. اما در مقایسه با آی‌فون حرفی برای گفتن ندارد ونمی‌توان هیچ دفاعی از آن کرد. البته این گوشی برتری‌هایی نیز دارد. به طور مثال‌، پورت میکرو یواس‌بی دارد که آی‌فون از آن بی‌نصیب و در عوض کانتکتور Lightning خود اپل را دارد. در ضمن، آی‌فون 5s درست در کنار کلید خانه، حسگر تشخیص اثر انگشت دارد. کاربر می‌تواند با کمک حسگر Touch ID قفل گوشی خود را باز کند و این مساله امنیت گوشی را تضمین می‌کند زیرا هر انسانی اثر انگشت اختصاصی خود را دارد. 
 

 صفحه نمایش

صفحه نمایش 5 اینچ گوشی نکسوس 5 یکی از بهترین نمایشگرهای موجود در دنیای اسمارت‌فون‌ها است. این صفحه نمایش نه تنها کیفیت و وضوح عالی دارد، بلکه همچون نمایشگر 4 اینچ آی‌فون 5s از نوع  IPS LCD است که چشم‌های کاربر را اذیت نمی‌کند و تراکم تصویر خوبی نیز دارد. 

رزولوشن نمایشگر 5s، 640×1136 پیکسل است. از نظر تئوری این کیفیت  حریف رزولوشن 1080×1920 پیکسل نکسوس 5 نمی‌شود اما باید اندازه کوچک‌تر نمایشگر آی‌فون را نیز در نظر بگیرید. برای صفحه نمایش 4 اینچ، رزولوشن 640، تراکم تصویر بیش از 326 پیکسل در هر اینچ ایجاد می‌کند. یعنی دقیقا به خوبی تراکم تصویر 445 پیکسل در هر اینچ نکسوس 5 می‌باشد. هر دو نمایشگر به خوبی جزئیات را نمایش می‌دهند و باید اعتراف کرد تصاویر نکسوس 5 شفاف‌تر و زنده‌تر هستند. زاویه دید آی‌فون 5s بسیار بهتر از رقیب است. نور  هر دو آنها نیز 580 نیت (واحد نور) است. رنگ‌ها کاملا خالص و اشباع و کنتراست تصویر در نکسوس 5 در بهترین وضعیت قرار دارد. البته باید در مورد سه رنگ آبی، قرمز و سبز گوشی گفت که آبی و قرمز عالی، اما در نمایش تُناژهای سبز کمی ضعیف عمل می‌کند. در کناره‌های تصویر نیز کمی زردی را می‌توان حس کرد.  

 

پردازنده و حافظه

گوگل نکسوس 5 با داشتن تراشه اسنپ‌دراگون 800 نباید هیچ ترسی از نظر قدرت و عملکرد داشته باشد. این تراشه SoC، چهار هسته Krait 400 با سرعت 2.3 گیگاهرتز دارد. پردازنده گرافیکی آن نیز  Adreno 330 است. در مقابل، آی‌فون 5s نیز بسیار قوی است و با تراشه A7 اپل عرضه شده است. پردازنده این گوشی معماری 64 بیتی دارد که برای نخستین بار در دنیای گوشی‌های هوشمند شاهد آن هستیم. این پردازنده دو هسته‌‌ای و از نوع Cyclone است و سرعت 1.3 گیگاهرتز دارد. آی‌فون 5s با داشتن گرافیک PowerVR G6430، سرعت بسیار بهتر از نکسوس 5 دارد.گوگل نکسوس 5، دو گیگابایت رم دارد که در میان گوشی‌های اندروید بسیار عالی است. با این وجود دستگاه هرگز دچار تعلل و تاخیر نخواهد شد و کاربر در اجرای برنامه‌ها هیچ مشکلی نخواهد داشت.  اما آی‌فون  5s فقط یک گیگابایت رم دارد اما برای انجام فعالیت‌های آن کافی است.  

 

2fz6t05xuqhxiz6708yb.jpg


دوربین

گوگل نکسوس 5 دوربین 8 مگاپیکسل دارد که در مقایسه با برادران بزرگ‌تر خود پیشرفت داشته است. کیفیت عکس‌های این دوربین خوب است اما قابل مقایسه با دوربین 8 مگاپیکسل آی‌فون 5s نیست. اندازه حسگر دوربین گوشی نکسوس 5، 1/3.4 اندازه دارد و دیافراگم آن f/2.4 است. فلاش ال‌ای‌دی کهربایی نیز دارد که باعث ایجاد نورهای طبیعی در محیط‌های تاریک می‌شود. برتری دیگر نکسوس 5 به آی‌فون، لرزش‌گیر نوری تصویر است.  
 

 کیفیت تماس

گوشی‌های نکسوس 5 کیفیت صدای خوبی ندارد و می‌توان وضعیت آنها را متوسط بیان کرد. اما در مقابل، آی‌فون 5s کیفیت تماس بسیار عالی دارد. صدای مخاطب با وضوح بالا شنیده می‌شود. اندازه صدا نیز زیاد است. در مورد میکروفون، هر دو کیفیت برابر دارند و صدا به مخاطب به خوبی می‌رسد. گوشی اپل برای صحبت در محیط‌های شلوغ بسیار بهتر است زیرا سیستم کنسل کننده نویز داخلی دارد. 
 

باتری 

باتری آی‌فون 5s، 1570  میلی آمپر ساعت  و باتری نکسوس 5، 2300 میلی آمپر ساعت هستند. آی‌فون 5s عمر باتری بیشتر از نکسوس 5 دارد. آی‌فون 5 ساعت استفاده و نکسوس 4 ساعت و 50 دقیقه استفاده را پاسخ‌گو هستند. هیچ کدام از گوشی‌ها نیز قابلیت جابه‌جایی یا تعویض باتری را به کاربر نمی‌دهند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها